این نماینده مجلس تاکید کرد: «هنوز از دید ما احیای توافق گذشته ممکن و حتی به سرعت قابل دستیابی است چون متن پیش‌‌‌نویس تا حدود زیادی جلو رفته و به جز چند پاراگراف، متنی با بیش از ۲۶ صفحه‌‌‌ آماده است البته که اصرار آمریکایی‌‌‌ها برای حفظ فشار علیه ایران و ملاحظات‌‌‌شان در داخل کشورشان و حتی تاثیر این توافق بر روابطشان با کشورهای دیگر به چالشی برای آنها تبدیل شده است.»

عمویی با اشاره به اینکه دولت بایدن، دولت ضعیفی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و حتی به لحاظ محبوبیت داخلی در ایالات متحده بوده ادامه داد: «اما از زاویه جمهوری اسلامی، همچنان سیاست‌های کلان ثابت است. ما فقط در صورتی بازگشت طرف آمریکایی را می‌‌‌پذیریم که تعهدات سابق را اجرا کنند، این را از ابتدای مذاکرات در فروردین‌‌‌ماه سال ۱۴۰۰ مطرح کردیم و اکنون هم با رویکرد جدید در تیم مذاکره‌کننده اصل این سیاست همچنان ثابت است اما در شیوه پیگیری آن تغییراتی صورت گرفته که این تغییرات هم در جهت تقویت موضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات است.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به اینکه ایران بر تعیین‌تکلیف موضوع پادمان اصرار دارد و آمریکا و سه کشور اروپایی مدعی هستند که موضوع پادمان ربطی به مذاکرات ندارد و باید آن را جداگانه پیگیری کرد و چه مکانیزمی برای حل موضوع پادمان در مذاکرات وجود دارد، توضیح داد: «ادعای آمریکایی‌‌‌ها مبنی بر اینکه موضوع پادمان به برجام مربوط نیست، بدون منطق است. واقعیت این است که اگر یک توافق در موضوع مسائل باقی مانده پادمانی شکل نگیرد، پایدار نخواهد بود. اساسا ما فقط به دنبال احیای توافق ۲۰۱۵ نیستیم بلکه به دنبال دستیابی به توافق پایدار در جهت منافع ملت ایران هستیم. بنابراین باقی‌‌‌ماندن مسائل پادمانی باعث می‌شود که هر لحظه پایداری توافق با چالش مواجه شود به این گونه که ممکن است با هر گزارش فصلی مدیرکل آژانس، همکاری‌‌‌های اقتصادی ایران با این سوال مواجه شود که همکاری را ادامه دهیم یا خیر. دلیل دیگر تاکید ما بر اینکه مسائل پادمانی با مذاکرات مرتبط است، به سال ۲۰۱۵ برمی‌‌‌گردد. در سال ۲۰۱۵ مسائل پادمانی ایران با آژانس در حاشیه مذاکرات برجام حل شد که خود این سابقه نشان می‌دهد موضوعات به هم مرتبط است.» وی افزود: «یکی از مطالبات اساسی ما برای به نتیجه رسیدن مذاکرات توجه به حل و فصل موضوعات باقی مانده بین ایران و آژانس است؛ این موضوع مرتبط به مذاکرات است همچنین بدون توافق در مسائل پادمانی نمی‌توان انتظار داشت یک توافق پایدار شکل بگیرد.»