«میم مثل مادر» و «چه کسی امیر را کشت» اکران می‌شود

آمار فروش فیلم‌های ایرانی به نمایش درآمده در سینماهای تهران تا تاریخ جمعه ۲۸ مهر‌ماه اعلام شد. فیلم «تقاطع» به کارگردانی ابوالحسن داوودی بعد از سه روز نمایش در ۱۶ سینما به فروش بیش از ۹‌میلیون تومان دست یافت. نمایی از فیلم «چه کسی امیر را کشت»

به گزارش ایسنا، فروش فیلم‌های دیگر ایرانی که از یک ماه گذشته و همزمان با ماه مبارک رمضان اکران خود را آغاز کردند، عبارت است از «قتل آنلاین» به کارگردانی مسعود آب پرور که بعد از ۲۱ روز نمایش در ۱۲ سینما بیش از ۷۹‌میلیون تومان فروخت. «گرگ ومیش» قاسم جعفری در ۴۲ روز نمایش در ۷ سینما بیش از ۸۳‌میلیون تومان فروش داشت. «عروسک فرنگی» به کارگردانی فرهاد صبا در ۲۱ روز نمایش در یازده سینما بیش از ۴۳‌میلیون فروخت.

«به نام‌پدر» ابراهیم حاتمی‌کیا که همچنان در یک سینما به نمایش خود ادامه می‌دهد و پرفروش‌ترین فیلم دوره است به فروش ۴۴۱‌میلیون تومان دست یافت. «ابراهیم‌خلیل‌ا...» به کارگردانی محمدرضا ورزی نیز در ۲۱ روز نمایش در یازده سینما بیش از ۳۶‌میلیون فروش داشت.

«سرود تولد» به کارگردانی امیر قویدل نیز طی ۵۶ روز نمایش در ۴ سینما ۲۱۹‌میلیون فروخت.

«باغ فردوس پنج بعد از ظهر» نیز در ۴۹ روز نمایش در پنج سینما فروشش به مرز ۱۰۷‌میلیون تومان رسید. فیلم خارجی «نیمه‌روشن» در یک سینما و طی ۱۰ روز نمایش بیش از ۲‌میلیون تومان و «باد در علفزار می‌پیچد» نیز طی دو روز نمایش در یک سینما بیش از ۴۰۴‌هزار تومان فروش داشت. همچنین با پایان ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر سینمای ایران روند جدید اکران خود را که از هفته گذشته با اکران «تقاطع» آغاز شده است با نمایش «میم‌مثل مادر» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور و «چه‌کسی امیر را کشت» به کارگردانی مهدی کرم‌پور ادامه خواهد داد. بنا بر این گزارش، «چه کسی امیر را کشت؟» دومین ساخته سینمایی مهدی کرم پور در گروه سینمایی آفریقا اکران می‌شود.

نیکی کریمی، محمدرضا شریفی‌نیا، الناز شاکردوست، آتیلا پسیانی، امین حیایی، مهناز افشار، بازیگران این فیلم هستند و

تهیه‌کننده این فیلم مرتضی رزاق کریمی است. «میم مثل مادر» نیز به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور نیز داستان زنی است که در زمان جنگ، شیمیایی و آلوده به گاز خردل شده است و در دوران بارداری متوجه می‌شود فرزندش نیز از عوارض گازهای شیمیایی دچار مشکلات جدی است. «سهیل» همسر «سپیده» اصرار دارد سقط جنین کند، اما «سپیده» مقاومت می‌کند. آنها از یکدیگر جدا می‌شوند و «سپیده» فرزند را به تنهایی و سختی بزرگ می‌کند و از او هنرمند توانایی می‌سازد. در این فیلم که بازیگرانی چون جمشید هاشم‌پور، حسین یاری و گلشیفته فراهانی به ایفای نقش می‌پردازند، همزمان با عید سعید فطر در سراسر کشور اکران می‌شود.

نمایی از فیلم «میم‌مثل مادر»