قیمت سیم‌کارت‌های اپراتور اول که طی هفته گذشته بین ۴۲۰ تا ۴۳۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شد، با آغاز واگذاری سیم‌کارت‌های ایرانسل به ۳۷۰ تا ۳۸۰هزار تومان کاهش یافت و بازار این سیم‌کارت‌ دچار رکود شد.

به گفته یکی از فعالان بازار گوشی و سیم‌کارت با آغاز واگذاری سیم‌کارت‌های ۱۵۰هزار تومانی خرید و فروش سیم‌کارت‌های دولتی در بازار متوقف شده است و کسی متقاضی خرید یا فروش آن نیست. وی در خصوص قیمت سیم‌کارت‌های ایرانسل در بازار آزاد نیز گفت: از سوی نمایندگی‌ها این سیم‌کارت‌ها به قیمت ۱۵۰هزار تومان به فروش می‌رسد اما پیش‌بینی می‌شود در بازار طی روزهای آینده بین ۱۶۰ تا ۱۷۰هزار تومان از سوی دلالان عرضه شود.در این میان فروشگاه‌های عرضه‌کننده گوشی موبایل با آغاز واگذاری سیم‌کارت‌های اپراتور دوم با افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان و خریداران گوشی تلفن‌همراه مواجه شده‌اند و بازار گوشی تلفن‌همراه که در ماه رمضان میزان خرید و فروش در آن کاهش یافته بود، دوباره رونق پیدا کرد. بازار سیم‌کارت‌های دولتی راکد شد

کاهش قیمت سیم‌کارت دولتی پس از عرضه ایرانسل

دنیای اقتصاد - نخستین روز از واگذاری سیم‌کارت‌های ۱۵۰هزار تومانی اپراتور دوم در حالی سپری شد که برخلاف وعده مسوولان مبنی بر توزیع آنلاین سیم‌کارت‌ها بسیاری از متقاضیان با عدم عرضه سیم‌کارت توسط نمایندگی‌های توزیع‌کننده مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار ما دیروز در برخی مراکز توزیع‌کننده سیم‌کارت‌های اپراتور دوم متقاضیان با پرداخت ۱۵۰هزار تومان وجه نقد اقدام به ثبت‌نام سیم‌کارت می‌کردند اما برای دریافت سیم‌کارت به آنها گفته می‌شد ۵ تا ۶ ساعت بعد مراجعه کنند.

در بسیاری از نمایندگی‌ها در پاساژ ایرانیان و علاء‌الدین نیز از ساعت ۱۲ ظهر به بعد هیچ سیم‌کارتی عرضه نمی‌شد و ثبت‌نامی هم صورت نمی‌گرفت.

به گفته یکی از فروشندگان در نمایندگی‌های ایرانسل، عدم ثبت‌نام و ارائه سیم‌کارت به دلیل تعداد کم سیم‌کارت‌ها و توزیع دیرهنگام آنها توسط ایرانسل رخ داده است.

وی افزود: تنها ۲۰هزار سیم کارت از سوی ایرانسل برای توزیع به ما ارائه شده است که در ساعات اولیه روز به فروش رسیدند.

ارائه نکردن سیم‌کارت برای حفظ ازدحام و مشتری

در حالی که برخی از نمایندگی‌ها بلافاصله بعد از دریافت وجه اقدام به ارائه سیم‌کارت می‌کردند اما بسیاری نیز وجه را دریافت اما واگذاری سیم‌کارت را به ساعت‌ها بعد موکول می‌کردند که این مساله یکی از دلایل ایجاد ازدحام در مقابل نمایندگی‌های فروش ایرانسل بود.

به گفته برخی از متقاضیان به رغم موجود نبودن سیم‌کارت در برخی از نمایندگی‌ها آنها با دریافت وجه از مردم و دادن وعده ارائه سیم‌کارت‌ها بعد از چند ساعت، قصد دارند حفظ مشتری کنند. این در حالی است که به گفته مصلایی، مدیر روابط عمومی ایرانسل متقاضیان در لحظه‌ای که وجه سیم‌کات را بپردازند بایستی سیم‌کارت خود را تحویل بگیرند و در غیر این صورت آن نمایندگی تخلف کرده است.

مدیر یکی از نمایندگی‌های ایرانسل که فروشگاه عرضه‌کننده گوشی موبایل نیز بود به خبرنگار ما در خصوص میزان استقبال از سیم کارت‌های ایرانسل گفت: استقبال خوبی صورت گرفته و مردم در حال حاضر تصور می‌کنند این سیم‌کارت‌ها مزیت بیشتری نسبت به سیم‌کارت‌های اپراتور اول دارند.

به گفته وی تعداد مراجعه‌کنندگان بیشتر از تعداد سیم‌کارت‌های ارائه شده از سوی ایرانسل است و لازم است تدبیر لازم از سوی ایرانسل اندیشیده شود و سیم‌کارت‌های بیشتری توزیع شود تا عرضه کم در مقابل متقاضی زیاد باعث افزایش کاذب قیمت‌ها نشود.

عذرخواهی رسمی ایرانسل از مردم

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت ایرانسل، برای نخستین بار در کشور توزیع و فروش مستقیم سیم‌کارت تجربه می‌شود و قطعا مشکلاتی وجود خواهد داشت و به‌خاطر این امر از مردم عذرخواهی می‌کنم.

مصلایی در گفت‌‌وگو با فارس در خصوص عدم توزیع مناسب سیم‌کارت در سطح شهر در روز نخست واگذاری سیم‌کارت ایرانسل گفته است: با توجه به اینکه تنها ۵ فروشنده اصلی و عمده که ۸۰ فروشگاه در سطح شهر را تحت اختیار دارند از پنج‌شنبه سیم‌کارت گرفته و از امروز کار واگذاری را انجام داده‌اند، در توزیع و واگذاری سیم کارت‌ها‌ مشکلاتی پدید آمد که این موارد با واگذاری باقی سیم کارت‌ها‌ به بقیه فروشندگان برطرف خواهد شد.

ایرانسل قیمت سیم‌کارت‌های دولتی را کاهش داد

سیم‌کارت‌های اپراتور اول که طی هفته گذشته بین ۴۲۰ تا ۴۳۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شد با آغاز واگذاری به سیم‌کارت‌های ایرانسل قیمت آن به ۳۷۰ تا ۳۸۰هزار تومان کاهش یافت و در بازار این سیم‌کارت‌ دچار رکود شده است.

به گفته کوشیار شاه‌محمدی یکی از فعالان بازار گوشی و سیم‌کارت با آغاز واگذاری سیم‌کارت‌های ۱۵۰هزار تومانی خرید و فروش سیم‌کارت‌های دولتی در بازار متوقف شده است و کسی متقاضی خرید یا فروش آن نیست و قیمت سیم‌کارت اپراتور اول کاهش بسیاری یافته است.

وی در خصوص قیمت سیم‌کارت‌های ایرانسل در بازار آزاد نیز گفت: از سوی نمایندگی‌ها این سیم‌کارت‌ها به قیمت ۱۵۰هزار تومان به فروش می‌رسد اما پیش‌بینی می‌شود در بازار طی روزهای آینده بین ۱۶۰ تا ۱۷۰هزار تومان از سوی دلالان عرضه شود.

در این میان فروشگاه‌های عرضه‌کننده گوشی موبایل با آغاز واگذاری سیم‌کارت‌های اپراتور دوم با افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان و خریداران گوشی تلفن‌همراه مواجه شده‌اند و بازار گوشی تلفن‌همراه که در ماه رمضان میزان خرید و فروش در آن کاهش یافته بود، دوباره رونق پیدا کرد.

به گفته برخی از فعالان بازار توزیع سیم‌کارت‌های ایرانسل، باعث کاهش قیمت سیم‌کارت‌های اپراتور اول شده است اما درصورت کاهش میزان توزیع سیم‌کارت‌ها از سوی ایرانسل احتمال افزایش قیمت هر دو نوع سیم‌کارت دولتی و خصوصی در بازار وجود دارد. سیم‌کارت‌های اپراتور دوم با قیمت ۱۵۰هزار تومان از سوی نمایندگی‌های فروش آن توزیع می‌شوند و متقاضیان با وجه مورد نظر به همراه مدارک لازم می‌توانند برای دریافت سیم‌کارت اقدام کنند.

تعرفه هر دقیقه مکالمه با این سیم‌کارت ۴۹۹ریال است و تعرفه مکالمه سیم‌کارت دولتی ۴۴۷ریال است.