به گفته حسینی، در داخل و خارج از کشور مطالب جعلی و نادرستی را منتشر کردند که آقای زاهدی‌وفا برای تحصیل به خارج رفته بوده و به ایران بازگشته یا گفتند پسر ایشان در اروپا بوده است در حالی که ایشان اصلا اولاد ذکور ندارد. اینها برای تخریب یک چهره علمی است. انتظار داریم رسانه‌ها اخبار را نادانسته منتشر نکنند. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین ویژگی‌های علمی، مدیریتی و اخلاقی زاهدی‌وفا و توانمندی ایشان در ایجاد آرامش در دوره سه ماهه سرپرستی وزارت کار را از جمله علل انتخاب او توسط رئیس‌جمهور به مجلس اعلام کرده است.

 به گفته حسینی، زاهدی‌وفا دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری اقتصاد تورنتو و اوتاوای کاناداست است و با اقتصاد اسلامی هم به خوبی آشنایی دارد و سال‌ها رئیس دانشکده اقتصاد بوده و برخی نمایندگان مجلس و وزرا و مسوولان فعلی از شاگردان او بودند. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین از عضویت زاهدی‌وفا در شورا‌‌های مختلف مانند شستا و عضویت در هیات امنای دانشگاه امام صادق(ع)، دارا بودن تجربه اجرایی در سطوح بالا و معاونت اقتصاد‌ی وزیر اقتصاد دولت نهم به عنوان سوابق اجرایی او نام برده و گفته است که زاهدی‌وفا، اشراف خوبی در مورد مسائل اقتصادی کشور دارد و می‌تواند هم در وزارت و هم در دولت شخص موثر و موفقی باشد. حسینی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه نمایندگان رای بالایی به زاهدی‌وفا بدهند گفته است البته به دلیل اینکه نمایندگان در تعطیلات هستند فرصت کمتری برای جلسه با کمیسیون‌ها داریم. به گزارش «دنیای اقتصاد» صحن علنی مجلس تا ۲۶ شهریور به دلیل تعطیلات تابستانی نمایندگان و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه تعطیل است مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس پس از اعلام وصول و قرائت معرفی‌نامه در صحن علنی، مجلس تا ۱۰ روز فرصت دارد تا صلاحیت گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت را بررسی کند.

تا پیش از معرفی زاهدی‌وفا به مجلس نظرات مختلفی در راهرو‌های مجلس درباره او شنیده می‌شد از جمله اینکه دولت در گام اول زاهدی‌وفا را معرفی خواهد کرد و اگر او رای کافی را از مجلس اخذ نکرد، محمد عباسی محتمل‌ترین گزینه وزارت کار معرفی خواهد شد. در این میان علی بابایی‌کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به «دنیای اقتصاد» گفت: در خصوص معرفی زاهدی‌وفا به مجلس نظری ندارم و معتقدم هرچه آقای رئیسی بگویند درست است و آقای رئیسی را متولی وزارت کار می‌دانم.  از سوی دیگر مهدی عیسی‌زاده، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در گفت‌وگو با «ایرنا» از پشتیبانی خود در دادن رای اعتماد به وزیر پیشنهادی کار خبرداده و اعلام کرده است که هرچه در توان داریم برای پشتیبانی دولت در رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار، رفاه اجتماعی به‌کار می‌گیریم.

همچنین محمد صفایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در گفت‌وگو با «ایسنا» برنامه‌های زاهدی‌وفا برای وزارت کار را قابل قبول عنوان و اعلام کرده است: نظری کاملا مثبت نسبت به آقای زاهدی‌وفا دارم و امیدوارم مجلس هم به وی رای دهد چراکه وزارت رفاه گستردگی بالایی دارد و مسائلی نظیر اشتغال‌زایی، صندوق بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی در زیرمجموعه این وزارتخانه قرار می‌گیرد و امیدواریم مشکلات این مجموعه با حضور آقای زاهدی‌وفا حل شود. به گفته صفایی، اشتغال‌زایی، سامان‌دهی شرکت‌های تحت مدیریت وزارت رفاه مانند شستا و حل مشکلات مربوط به صندوق بازنشستگی از محورهای مورد تاکید در برنامه وزیر پیشنهادی کار بود.در این راستا زاهدی‌وفا، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه‌های خود برای تصدی وزارتخانه را ارائه کرد. بنا به اطلاعات موجود، زاهدی‌وفا در ۶ بخش اشتغال و مهارت، ‌تعاون، ‌روابط کار، رفاه و تامین اجتماعی، بهزیستی و اقتصادی برنامه‌های متنوعی تدوین کرده است که راهبری تحقق سالانه یک میلیون فرصت شغلی پایدار و تکیه بر بنگاه‌های خرد و متوسط، ‌از آن جمله است. وی همچنین برای ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه نیز برنامه خود را ارائه کرده است و قصد دارد وضعیت رفاهی کارگران را با فعال‌سازی بسته معیشت و مسکن بهبود دهد.