پنجمین فستیوال فیلم آسیا در هند با اهدای جایزه فرهنگی برترین کارگردان آسیا به مجید مجیدی پایان یافت. مجید مجیدی کارگردان بر جسته سینمای ایران و چهره شناخته شده سینمای حرفه‌ای جهان این جایزه را از دست «یاش چوپرا» کارگردان پر آوازه و با سابقه سینمای «بالیوود» هند دریافت کرد. این مراسم که پنجشنبه شب در محل «تئاتر پلازا» شهر بمبئی برگزار شد با استقبال وصف‌ناپذیر دست‌اندرکاران و علاقه‌مندان سینمای حرفه‌ای ایران همراه بود. مجید مجیدی ضمن ابراز خرسندی از دریافت جایزه مذکور در میان انبوه طرفداران هندی خود گفت: دریافت چنین جوایزی مسوولیتم را در برابر مردم دنیا و فعالیتم را در عرصه سینما بیشتر می‌کند. وی خبر از تدوین طرحی به منظور تهیه فیلم در شهر «سرینگر» واقع در منطقه کشمیر با همکاری یکی از کارگردانان هندی مقیم آمریکا داد و اظهار داشت، یکی از عواملی که باعث تاخیر این پروژه شده مساله عدم ثبات کشمیر و امنیت در این منطقه است، با این حال امیدوارم طی دو سال آینده این طرح در کشمیر عملی شود. وی دلیل انتخاب کشمیر را مشابهت و هم آوایی فرهنگ مردم کشمیر با ملت ایران بر شمرد و گفت: سال گذشته با سفری که به شهر سرینگر داشتم، تصمیم گرفتم فیلمی در این منطقه بسازم.

مجیدی درباره روندی که برای انتقال مفاهیم به جامعه جهانی به کار می‌گیرد، تصریح کرد: نگاه من به جهان و مسائل اجتماعی بیشتر از زاویه روابط انسانی حاکم در میان بشر است و اعتقاد دارم یکی از راه‌های پر کردن خلاء موضوعات اخلاقی کنونی حاکم بر جهان، سینمایی است که روابط لطیف انسانی را تصویر می‌کشد. وی در خصوص عدم علاقه‌اش به تولید فیلم‌هایی با خط و مشی سیاسی - اجتماعی تاکید کرد: اعتقاد دارم این گونه فعالیت‌ها بیشتر جنبه ژورنالیستی و سیاسی دارد حال آنکه با مطرح کردن موضوعات انسانی می‌توان با زبان دل با مردم سخن گفت که بسیار هم دلنشین تر از زبان ژورنالیستی است.

«سودیر ناندگاونکر» مسوول برگزاری این فستیوال نیز اظهار داشت، سینمای حرفه‌ای ایران یکی از شایسته‌ترین و پر‌محتواترین سینماهای مطرح بین‌المللی است. وی با تاکید بر اینکه امسال پنجمین فستیوال فیلم‌های آسیایی با تمرکز بر سینمای ایران برگزار شد، ضمن ستایش از فیلم‌های باران و بید مجنون ساخته مجید مجیدی از فیلم‌های دیوانه از قفس پرید و مهمان مامان نیز تقدیر و سپاسگزاری کرد.

مجید مجیدی روز جمعه رهسپار پونا دیگر شهر ایالت مهاراشترا هند برای حضور در جمع بیش از دو هزار و ۵۰۰تن از دانشجویان ایرانی و سایر علاقه‌مندان سینمای کشورمان شد.