نگاه سوم- با شروع روزهای ماه دوم فصل پاییز، تئاتر شهر نیز میزبان اجرای دو نمایش جدید می‌شود. اجرای نمایش «بدون خداحافظی» نوشته نغمه ثمینی به کارگردانی کتایون فیض مرندی، در تالار «سایه» آغاز می‌شود. این تالار تا روز گذشته میزبان نمایش «ماه در آب» نوشته و کار محمد یعقوبی بود که با استقبال تماشاگران تئاتر مواجه شد. این نمایش در ۲۰ اجرا، ۲هزار و ۱۵۰ تماشاگر مخاطب داشت.براساس این گزارش، نمایش عروسکی «طوطی پر» با طراحی و کارگردانی زهرا صبری، دیگر نمایشی است که از اواخر هفته آینده در این تالار اجرا می‌شود. داستان این نمایش برگرفته از قصه طوطی و بازرگان مولانا است که به صورت بی‌کلام اجرا می‌شود.

«گوشه‌نشینان آلتونا» نوشته ژان پل سارتر به کارگردانی مریم معترف نمایش دیگری است که شامگاه گذشته اجرایش به پایان رسید. یک‌هزار و ۹۹۷ تماشاگر در ۱۲۱ اجرا از این نمایش دیدن کردند. این نمایش میهمان تالار چهارسو بود و بعد از اجرای آن، این تالار از هفته دوم آبان، میزبان نمایش «قصه تلخ طلا» به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب‌پور می‌شود. اما نمایش «دنیای زن‌ها» به کارگردانی حسین سحرخیز، نمایش جدیدی است که اجرای خود را در تالار کوچک، آغاز می‌کند. این نمایش همان‌گونه که از عنوان آن بر‌می‌آید، درباره سرگذشت چند زن در رده‌های سنی گوناگون است که با حضور مهری مهرنیا روی صحنه می‌رود.

تالار قشقایی هم از اواسط هفته گذشته شاهد اجرای نمایش «کوچ در کوچ» به کارگردانی محمد احمدی است. این در حالی است که تالار اصلی همچنان میزبان نمایش «کوری» نوشته محمد اسکندری به کارگردانی منیژه محامدی است. نمایش «مرگ ابریشم» به نویسندگی و کارگردانی آتیلا پسیانی هم، همچنان میهمان کارگاه نمایش است، این نمایش که سه برداشت گوناگون درباره مرگ است، ساعت ۲۰ و به مدت ۵۵ دقیقه به صحنه می‌رود. «مرگ ابریشم» توانست در ۱۵ اجرا، ۸۹۴ تماشاگر را جذب کند.

تالارهای نمایشی هنر، مولوی، سنگلج، نیاوران و خانه نمایش از این هفته با اجرای ‌٩ نمایش فعالیت خود را آغاز می‌کنند. در تالار اصلی مولوی نمایش «آرامش از نوع دیگر» نوشته تام استپارد با کارگردانی شبنم فرشادجو که شنبه هر هفته ساعت ‌١٧ و نمایش «عادل‌ها» نوشته آلبرکامو با کارگردانی امیرحسین حریری ساعت ‌١٨ به صحنه می‌رود. همچنین در تالار کوچک مولوی نمایش «پروا» نوشته و کار فرزاد امینی ساعت ‌٣٠/١٨ به صحنه می‌رود.

اما تالار هنر هم به روال هفته‌های گذشته و تا پایان ماه مبارک رمضان فعالیتش را با اجرای دو نمایش کودک و نوجوان ادامه می‌دهد. نمایش «زنگ خاطرات نرگس» نوشته سید حسین فدایی حسین، با کارگردانی احمد سلیمانی هر روز ساعت ‌١٩ و «هدیه مادربزرگ» نوشته و کار محمدرضا دوست محمدی نیز ساعت‌١٧ در این تالار به صحنه می‌رود. در تالار خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران نیز از این هفته نمایش «رستم و سهراب» به کارگردانی رسول نجفیان ساعت ‌١٩ به صحنه می‌رود. خانه نمایش اداره تئاتر، نیز آخرین هفته اجرای نمایش «گوش کن» نوشته محمد رضایی‌راد با کارگردانی مینا حبیلی را سپری می‌کند. این نمایش ساعت ‌٣٠/١٨ اجرا می‌شود و با پایان یافتن آن «اشک‌های بودا» به کارگردانی شهلا میربختیار در این تالار به صحنه می‌رود.