اجرای آزمایشی کارت هوشمند بنزین باعث افت فروش ۲۵درصدی، توقف در کار و نارضایتی مردم شده است.

بیژن حاج‌‏محمدنیا، رییس سندیکای جایگاه‌‏داران سراسر کشور، در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان این مطلب اظهار داشت: اجرای آزمایشی کارت هوشمند در ۱۰ جایگاه نتایج مثبتی به دنبال نداشته است.

وی، گفت: تلمبه تا وقتی که فرمان از کارت می‌‏گیرد، عملیات را متوقف می‌‏کند و همین امر باعث مصرف زیادی زمان شده است، علاوه بر آن چون به صورت آزمایشی کار می‌‏کند، ۲۵درصد افت فروش به دلیل زمان‌‏بری بیش از حد کارت‌‏ها ایجاد شده است.

رییس سندیکای جایگاه‌‏داران سراسر کشور، با بیان این‌‏که سیستم کارت هوشمند یک حرکت من‌‏درآوردی بدون طراحی مناسب است، خاطرنشان کرد: طراحی به گونه‌‏ای است که در صورت بروز اتفاقی خاص یا نقص دستگاه، امکان ارائه سوخت به صورت دستی وجود ندارد.

حاج محمدنیا، در خصوص وضعیت اجرای پروژه کارت هوشمند در دیگر استان‌‏های کشور، تصریح کرد: در سراسر ایران غیر از استان‌‏های بزرگ مانند تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و بعضا کرج کار دیگری صورت نگرفته و کارت هوشمند در سایر استان‌‏های کشور راکد مانده و عملیات خاصی صورت نگرفته است.

وی، پیشرفت فیزیکی کل طرح کارت هوشمند از نظر نصب تجهیزات را حدود ۲۰درصد دانست و تاکید کرد: جایگاه‌‏های تهران در شبکه به صورت آزمایشی با کارت عملیات را انجام می‌‏دهند.