رکوردی جدید در بازار موبایل

گروه کامپیوتر - بازار گوشی‌های موبایل در حال تغییر است.

فصل سوم گویا برای چهارمین برند برتر بازار موبایل روزهای خوبی بوده است. شرکت سوئدی - ژاپنی SONY ERICSSON توانست میزان صادرات گوشی‌های موبایل تولیدی‌اش را در سه ماهه سوم امسال در سرتاسر دنیا تا ۲۲درصد افزایش دهد. این در حالی است که براساس تحقیقات انجام شده توسط موسسـه تحقیقات STRATEGY ANALYTICS نشان می‌دهد NOKIA با صادرات ۲۵۶میلیون دستگاه موبایل به کشورهای جهان بالاترین میزان صادرات را در میان تولیدکنندگان گوشی موبایل به دست آورده است.

با این همه کارشناسان و تحلیلگران بازار معتقدند SONY ERICSSON در واقع در این فصل با رساندن میزان رشد سالانه صادرات محصولات خود به ۴۳درصد توانسته ستاره بازار موبایل باشد.

این موضوع اما برای دومین تولیدکننده بزرگ موبایل دنیا به منزله زنگ خطر به حساب می‌آید، چون میزان رشد سالانه MOTOROLA در این فصل تنها به ۳۹درصد رسیده است.

با تمام اینها NOKIA با وجود رشد سالانه ۳۵درصد هنوز هم با داشتن ۵/۳۴درصد از سهم بازار موبایل دنیا در جایگاه اول قرار دارد.

بعد از شرکت NOKIA، MOTOROLA، SAMSUNG، SONY ERICSSON و LG به ترتیب با داشتن سهم ۲۱، ۱۲، ۷/۷ و ۴/۶درصدی رتبه‌های بعدی بازار موبایل را در اختیار دارند.

کارشناسان STRATEGY ANALYTICS اعلام کرده‌اند، NOKIA با ادامه این روند می‌تواند تا پایان امسال رکورد ۳۴۰میلیون دستگاه موبایل را در میزان صادرات گوشی‌های موبایل به جا بگذارد.