گروه کامپیوتر- بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس با محدودیت مردم در دسترسی به اینترنت با سرعت بالا که براساس ابلاغیه جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت گرفته است، مخالفت کرده و معتقدند اینترنت برای مبادله جامع اطلاعات است در حالی که با سرعت پایین تنها می‌توان به مبادله داده‌‌ها، متن و نوشته پرداخت. به گزارش خبرنگار ما، رمضان علی صادق‌زاده، رییس کمیته مخابرات کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: «اگر این محدودیت از جهت مسائل اخلاقی صورت گرفته و نگرانی‌ها مربوط به فیلم‌های غیرقابل قبول در اینترنت است، بایستی به جای محدودیت از لحاظ سخت‌افزاری و کاهش سرعت کاربران در اینترنت، وزارت ارتباطات مکانیزم فیلترینگ خود را به طور جامع اعمال کند.

وی افزود: وزارت ارتباطات می‌تواند از طریق فیلترینگ فیلم‌هایی را که با بافت فرهنگی ما سازگار نیست، از دسترس کاربران خارج کند و در این صورت نیازی به ایجاد محدودیت در ارائه اینترنت پرسرعت نیست.

محمد سپهری‌راد، دبیر سابق شورای‌‌عالی انفورماتیک نیز در گفت‌وگویی با ایسنا در این باره اظهار کرد: محدود کردن پهنای باند اینترنت اساسا کار مطلوبی نیست و استفاده نکردن از فرصت‌هایی که دنیای اینترنت در عصر حاضر در اختیار ما می‌گذارد به نفع کشور نیست و سبب عقب‌ماندگی در عرصه‌های مختلف می‌شود.

طبق ابلاغیه جدید سازمان رگولاتوری، ارائه اینترنت با سرعت بیش از kb ز ۱۲۸به کاربران شخصی از سوی شرکت‌های PAP مجاز نیست.