احمدی‌نژاد: رژیم اسرائیل رفتنی‌است

سخنان رییس جمهوری در مراسم روز جهانی قدس رییس جمهور از آمادگی ایران برای تشکیل گروهی منصف و صاحب نظر از کشورهای گوناگون برای تحقیق در خصوص مساله هولوکاست خبر داد و گفت: اگر غرب بپذیرد که با نتیجه تحقیق مخالفت نکند، این گروه را شکل خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود

احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی‌ایران دیروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز قدس در تهران تاکید کرد: امروز دفاع از قدس، دفاع از همه ارزش‌ها و شرافت و کرامت انسانی است.

وی افزود: آرمان فلسطین محدود به مردم فلسطین یا مسلمانان نیست بلکه آرمان بشری و جهانی است و متعلق به همه کسانی است که فطرت بیدار، دل آگاه و ضمیر حق طلب دارند چرا که امروز در فلسطین همین ارزش‌های انسانی زیر پای صهیونیست‌ها قربانی می‌شود و همه شرافت و کرامت انسانی به بازی گرفته شده است. امروز همه ملت‌ها خود را در آرمان و سرنوشت فلسطین شریک می‌دانند چون در فلسطین همه انسانیت قربانی شده است.

رییس جمهور با طرح این سوال که چرا مساله فلسطین این‌قدر اهمیت دارد که عده ای با قربانی کردن همه حیثیت خود از یک رژیم جعلی حمایت کنند، به مروری بر ریشه‌های مساله فلسطین پرداخت.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه فلسطین، گفت: تسلط بر فلسطین یعنی تسلط بر همه شاهراه‌های سیاسی و اقتصادی جهان و تسلط به کل منطقه اسلامی، تسلط بر فلسطین یعنی در دست داشتن یک سر پل برای تسلط به کل جهان که آرزوی تاریخی همه قدرت‌های تاریخ بوده است.

وی به خرید اموال و زمین‌های فلسطین و حذف شخصیت‌های تاثیر گذار در این سرزمین در مقطع جدید تاریخی گفت: اصل ماجرا بعد از جنگ جهانی رخ داد و یک رژیم خشن را با آواره کردن افراد بومی‌در این سرزمین مستقر کرد.

رییس جمهور گفت: بهانه اول آنها ماجرای جنگ جهانی و ادعای کشته شدن ۶میلیون یهودی به دست متخاصمان بود و بهانه دیگر آنان این بود که یهودی‌ها قبل از ۲۵۰۰ سال پیش در این سرزمین زندگی می‌کردند و بر این اساس سرزمین متعلق به آنان است.

وی با بیان اینکه به بهانه دلجویی از بازماندگان هولوکاست با کشتن میلیون‌ها نفر و آواره کردن میلیون‌ها نفر دیگر رژیم صهیونیستی را حاکم کردند، بار دیگر سوالات خود را در خصوص استقرار این رژیم که سال گذشته مطرح کرده بود تکرار کرد و گفت: اگر چنین چیزی واقعیت تاریخی است چرا اجازه تحقیق محققان را برای شفافیت بیشتر نمی‌دهید و چرا اندیشمندان مخالف این موضوع را دستگیر و زندانی می‌کنید.

احمدی نژاد افزود: سوال بعدی این است که اگر هولوکاست واقعیت داشته باشد، در کجا اتفاق افتاده و ملت فلسطین چه نقشی در آن داشته‌اند که تحت تاثیر تبعات آن قرار گرفته‌اند؟ در اروپا اتفاقی افتاده است و می‌خواهند در سرزمین فلسطین آن را جبران کنند. وی با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون پاسخی برای این سوالات دریافت نکرده است، به طرح مجدد این موضوع در جلسه اخیرش در شورای روابط خارجی آمریکا اشاره کرد و گفت: در این جلسه همه معترض بودند که چرا این سوالات را مطرح کرده‌ای و این موضوع به مسائل امروز ربطی ندارد.

احمدی نژاد گفت: در پاسخ به آنان گفتم اگر ربطی ندارد پس چرا امروز روی این حادثه اینقدر اصرار دارید، مقدس‌ترین مفاهیم بشری در کشور شما زیر سوال می‌رود و حتی به پیامبران به بهانه آزادی توهین می‌شود چرا فقط در خصوص این موضوع این قدر تعصب دارید، آنها گفتند ما عکس‌العمل نشان نمی‌دهیم.

وی گفت: بعد از اینکه ما محاجه کردیم قبول کردند و گفتند تو گروهی را مامور تحقیق کن، ما هم پذیرفتیم عده‌ای انسان صالح و بی‌غرض موضوع را بررسی کنند اما به شرط آنکه اگر نتیجه‌ای مخالف نظر آنان ابراز شد، مخالفت نکنند.

رییس جمهور گفت: منتظریم اگر این شرط را پذیرفتند یک گروه منصف و صاحب نظر از کشورهای گوناگون تعیین خواهد شد تا درباره این حادثه تحقیق کنند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دلایل غیر منطقی بودن ادعای لزوم بازگشت یهودیان به سرزمین اجدادی پرداخت و گفت: اگر همه ملت‌ها بخواهند به این موضوع استناد کنند جغرافیایی سیاسی جهان برهم خواهد خورد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز دیگر رژیم صهیونیستی فلسفه وجودی خود را از دست داده است، گفت: حیات این رژیم در سایه تهدید نظامی بود و امروز افسانه دروغین شکست‌ناپذیری اسرائیل به لطف تلاش فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها فرو ریخته است و صهیونیست‌ها در خانه خودشان نیز امنیت ندارند. وی به کشورهای غربی توصیه کرد به دنبال جنایات جدید نباشند، هر جنایتی که امروز اتفاق می‌افتد، هر خانه ای که ویران می‌شود و هر تهاجم به کشورها، مستقیما به حساب حامیان این رژیم گذاشته خواهد شد و ملت‌ها انتقام را از آنها خواهند گرفت.

احمدی‌نژاد خطاب به کشورهای غربی اظهار داشت: باور کنید این رژیم رفتنی است و دیگر سودی برای شما ندارد، امروز به خرج افتاده و جز ضرر ندارد، این ماشین جنگی فرسوده شده و باید از رده خارج شود، اگر از او حمایت کنید با او به قعر باتلاق می‌روید، هر جنایتی از سوی این رژیم خشم ملت‌ها را عمیق‌تر می‌کند، شما در نظر ملت‌ها خشم آنها را بیدار می‌کنید.

احمدی‌نژاد در ادامه دو پیشنهاد خطاب به کشورهای غربی مطرح کرد، وی گفت: شما با دروغ و فتنه مقدمات ناجوانمردانه این گروه تروریست، خشن و بی‌دین را بر ملت فلسطین حاکم کردید، بهترین کار این است که آنچه را که خودتان آوردید خودتان هم ببرید این باعث اصلاح فضای ذهنی ملت‌ها از شما می‌شود.وی پیشنهاد دوم خود را چنین ارائه کرد: اگر شما ادعای دموکراسی دارید اجازه دهید ملت فلسطین در یک همه‌پرسی تکلیف خویش را مشخص کند.

رییس‌جمهور گفت: امروز برای غربی‌ها آبرویی باقی نمانده است و در قضیه جنگ اخیر لبنان همه علیه غرب بودند، آبروی حقیقی در سایه توحید، عدالت و احترام به ملت‌ها است. در دفاع از جنایتکاران آبرویی وجود ندارد.

احمدی‌نژاد در ادامه ضمن اشاره به کارشکنی‌های کشورهای غربی در مورد دولت منتخب مردم فلسطین گفت: چرا دولت فلسطین را نمی‌پذیرید، آن هم دولتی که اختیارات چندانی ندارد و تنها بر گوشه‌ای از فلسطین حاکم است.

درباره مساله هسته‌ای

رییس‌جمهور در ادامه سخنرانی خود، به مساله هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌کشورهایی که عضو هستند، یک سلسله حقوقی دارند و یک سلسله تکالیف، این حق هر عضوی است که چرخه کامل سوخت هسته‌ای داشته باشد و این حق اوست که سایر اعضا به او کمک کنند.

احمدی‌نژاد افزود: تکلیف این است که کشورها مقررات را هم رعایت کنند و از مسیر صحیح خارج نشوند، اما کشورهای غربی کوچک‌ترین کمکی به کشور ما نکردند و امروز ما نه از حمایت حقوقی برخوردار بودیم، نه از حمایت فنی و تکنیکی و با اندیشه و همت خودمان فناوری هسته‌ای را به دست آوردید.

رییس شورای‌عالی امنیت ملی ادامه داد: هیچ نقطه غیر شفافی در فعالیت‌های هسته‌ای ما وجود ندارد بیشترین بازرسی‌ها، بیشترین نظارت‌ها، در ایران انجام شده و کمترین آنها در کشورهای مدعی غربی بوده است.

وی با اشاره به آزمایش بمب‌های نسل جدید هسته‌ای توسط کشورهای غربی گفت: آنها می‌گویند که شما از مسیر صلح‌آمیز منحرف می‌شوید، ما هم می‌گوییم ما از حق خودمان استفاده می‌کنیم و معتقدیم شما دروغ می‌گویید چون یک مشت جنایتکار را در منطقه ما مسلح کرده‌اید و اجازه نمی‌دهید، محدود شود یا مورد نظارت قرار گیرد، اگر راست می‌گویید از خودتان شروع کنید.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: آنها می‌خواهند انرژی و چرخه سوخت در اختیار خودشان باشد و در آینده آن را به قیمت خون پدرشان به ما بفروشند و از سوی دیگر با پیشرفت ما مخالف هستند.

وی افزود: آنها گفتند شما تعلیق کنید، ما سوخت هسته‌ای را به شما می‌فروشیم، ما یک استدلال ساده کردیم و آنها قبول کردند، گفتیم شما قبل از انقلاب با ما قرارداد داشتید که چرخه سوخت را برپا کنید اما یک طرفه نفی کردید. قرارداد دارید قطعات هواپیمای مسافربری به ما بفروشید، اما یک طرفه آن را لغو می‌کنید، چه تضمینی است که سوخت بدهید؟

رییس‌جمهور گفت: اصلا چرا شما تولید کنید و به ما بفروشید، من به آنها گفتم شما تعطیل کنید ما تولید می‌کنیم واز پنج سال دیگر به شما ۵۰‌درصد هم تخفیف می‌دهیم.

احمدی‌نژاد به آثار سوء رفتار دو گانه غرب در برابر کشورها اشاره کرد و گفت: به آنها می‌گوییم چرا جلوی کشورهایی که خودتان آنها را به سلاح هسته‌ای مسلح کرده‌اید، نمی‌گیرید می‌گویند چون عضو آژانس نیستند، پس نتیجه می‌گیریم که اگر کشوری عضو ان‌پی‌تی نباشد، حقوق بیشتری دارد.

وی با اشاره به جلسه پرسش و پاسخ خود در شورای روابط خارجی آمریکا افزود: آنها خیلی سوال کردند و ما پاسخ همه را دادیم، دیگر استدلال‌هایشان تمام شد و گفتند ما قبول داریم که انرژی هسته‌ای حق شما است و قبول داریم که شما از مسیر صلح‌آمیز منحرف نشده‌اید اما مشکل ما این است که اگر امروز شما داشته باشید، فردا عربستان، مصر و سایر کشورها هم می‌خواهند با آنها چه کنیم.

رییس‌جمهور گفت: از این حرف خنده‌ام گرفت و گفتم اگر حق است، همه باید داشته باشند.

رییس شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به تعلیق دو ساله فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: در سال‌های گذشته در پی اعلام عدم اعتماد آنها ایران سعی کرد اعتماد جلب کند و در عقب نشینی گام به گام فعالیت تاسیسات هسته‌ای خود را لغو کرد. این تعلیق تا جایی پیش رفت که اصفهان که جزو تاسیسات هسته‌ای محسوب نمی‌شود و صرفا مرکزی برای بسته بندی است هم تعطیل شد.

احمدی‌نژاد افزود: آنها حتی ادعا کردند که مراکز دانشگاهی شما هم تعطیل شود، مشخص بود آنها دنبال اعتماد نیستند.

وی با بیان اینکه دنیا دلایل بسیاری برای بی اعتمادی نسبت به غرب دارد، گفت: در هیچ مقرراتی گفته نشده است که اگر کشوری بخواهد چرخه سوخت داشته باشد اعتماد سه چهار کشور را باید جلب کند.

رییس‌جمهور تاکید کرد: ادعای لزوم جلب اعتماد، حرفی مبهم است. وی با بیان اینکه ملت ایران صلح طلب و اهل منطق و گفت‌وگو است و دعوایی با هیچ ملتی ندارد، گفت: این ملت اهل ظلم نیست، اما سر سوزنی زیر بار تحمیل هم نخواهد رفت.

رییس‌جمهور با اشاره به مذاکرات اخیر ایران و اروپا، گفت: قبلا می‌گفتند باید تعطیل کنید اما این گونه نشد و گرفتار شدند و نمی‌دانند حرفشان را چگونه جمع کنند، می‌گویند برای حفظ آبروی ما یک روز تعلیق کنید، ما گفتیم این بی‌آبرویی است به جای آن کمک می‌کنیم، هم آبرویتان حفظ شود و هم حقوقمان تامین گردد. وی افزود: وسط جنگ لبنان به خیال اینکه صهیونیست‌ها پیروز خواهد شد، قطعنامه‌ای علیه ما صادر کردند اما نتیجه جنگ برعکس شد و حالا دو مشکل دارند و مانده‌اند که چگونه آبروی خود و آبروی شورای امنیت را جمع کنند.

احمدی‌نژاد گفت: ما راه را نشان می‌دهیم و نصیحت می‌کنیم که برای خود مشکل سوم ایجاد نکنند.وی گفت: شما چون مزاحم شده‌اید دچار مشکل شده‌اید دست از مزاحمت بردارید مشکل برطرف می‌شود.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ترکیب شورای امنیت و قوانین آن را ناعادلانه خواند و گفت: همه می‌دانند آمریکا و انگلیس دشمن ملت ایران هستند با حق وتو در شورای امنیت نشسته‌اند و خودشان قاضی، شاکی و مجری شده‌اند این منطق مال دوران فرعون است و این وضع شورای امنیت فاقد مشروعیت است. وی تصمیم‌ها و مصوبات شورای امنیت را نیز فاقد مشروعیت خواند و گفت: هیچ کس حتی پیرزن‌های بی‌سواد کوه‌های هیمالیا هم آن را نمی‌پذیرند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ایران حرف‌های خود را در بسته ای مستدل ارائه داده است، گفت: نمی‌دانیم اروپا چه سودی از همراهی با آمریکا می‌برد و می‌گوییم همراهی با یک ایران مقتدر و عزیز و عدالت‌خواه به نفع شما است.

وی خطاب به اروپا افزود: آبروی شما در همراهی با ملت ایران است و نصیحت می‌کنیم برگردید و بدانید امروز به لطف خدا و رهبری عزیز ایران با اقتدار ایستاده است و ان‌شاءا... تا آخر هم خواهد ایستاد.

رییس‌جمهور با اشاره به کمبود وقت سخنان خود درباره تهران و انتخابات پیش رو را به فرصت دیگر موکول کرد.