هرچند لیست‌های مختلفی از گزینه‌های احتمالی وزارت کار تا کنون در فضای مجازی مطرح شده است، اما آخرین شنیده‌ها از مجلس حکایت از آن دارد که دولت بین دو گزینه مهرداد بذرپاش و احد آزادی‌خواه، نماینده ملایر مردد مانده است. بذر‌پاش، رئیس کنونی دیوان محاسبات و رئیس این دوره اکوسای است. او در دولت‌های نهم و دهم در سایپا و مرکز ملی جوانان کشور مشغول بود. غلامرضا نوری‌قزلچه، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس چندی پیش در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» از تغییر مواضع اصولگرایان در انتقاد از دولت خبر داده و گفته بود که به‌جز  اعضای جبهه پایداری بقیه نمایندگان اصولگرا به منتقد جدی دولت در موضوعات اقتصادی تبدیل شده‌اند و این انتقادات در جلسات غیر‌علنی مجلس شدیدتر است. در این میان، سایر نمایندگان نیز نسبت به عدم تسریع در معرفی گزینه پیشنهادی وزارت کار از دولت انتقاد کرده‌اند. بابایی‌کارنامی هفته گذشته به «دنیای اقتصاد» اعلام کرده بود که انتظار داشت دولت به دلیل داشتن مدیران قوی و لایق صبح فردای برکناری عبدالملکی، گزینه جایگزین او را به مجلس معرفی کند. ولی اسماعیلی، نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی نیز به «دنیای اقتصاد» گفته بود که دولت در معرفی وزیر کار تسریع کند، زیرا مهم‌ترین وزارتخانه کشور که در بزرگ‌ترین جراحی اقتصادی پس از انقلاب دخیل است، دو ماه است که با سرپرست اداره می‌شود.

 به گزارش «دنیای اقتصاد» به نقل از نمایندگان مجلس، تا کنون اسامی محمد عباسی وزیر تعاون و ورزش دو دوره دولت احمدی‌نژاد، سید‌شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس یازدهم، محمدرضا پور‌ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و زاهدی‌وفا سرپرست کنونی وزارت کار برای تصدی وزارت کار در محافل رسمی به صورت غیر‌رسمی عنوان شده است. اگرچه برخی دیگر از اسامی هم مانند میرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت، معتمدیان استاندار فعلی آذربایجان‌غربی و اسداله عباسی استاندار فعلی گیلان نیز در برخی رسانه‌ها برده شده است، اما برآیند اظهارنظر نمایندگان مجلس نشان می‌دهد که شانس عباسی معاون کنونی وزیر کشور، مهرداد بذرپاش و احد آزادی‌خواه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس برای معرفی به مجلس به عنوان وزیر کار بالاتر از سایر گزینه‌ها است. در این میان نکته مهم دیگر تعطیلی دوهفته‌ای مجلس و اتمام مهلت دولت در معرفی وزیر کار و زمان مورد نیاز برای بررسی صلاحیت وزیر کار خواهد بود. حاجی‌دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس ضمن اعلام بی‌اطلاعی از زمان معرفی وزیر کار به «ایلنا» گفته است که هنوز خبری از اینکه دولت در چه روزی قصد معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس را دارد به دست ما نرسیده است، اما زمان دولت برای معرفی وزیر رو به اتمام است.

وی درخصوص تعطیلات تابستانی نمایندگان و تداخل آن با معرفی وزیر هم گفته است که مجلس در این ایام تعطیل نخواهد بود و فقط جلسات صحن علنی برگزار نمی‌شود و هر زمان دولت، نامه معرفی وزیر را به مجلس ارسال کند، درآن خصوص تصمیم خواهیم گرفت. حاجی‌دلیگانی در پاسخ به این سوال که «آیا جلسه رأی اعتماد بعد از تعطیلات تابستانی خواهد بود؟»، گفته است که این مساله بستگی دارد به اینکه نامه معرفی وزیر چه زمانی به مجلس برسد، وقتی نامه به مجلس ارسال شود، بسته به زمانی که می‌تواند جلسات مجلس منعقد شود، اعلام وصول خواهد شد. همزمان روز گذشته محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اعلام کرد که در این هفته احتمالا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی خواهد شد.