طرح‌های پتروشیمی باید به سرعت انجام گیرد

مهندس سیدکاظم وزیری هامانه، در مراسم معارفه غلامحسین نجابت مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی که بعد از ظهر روز چهارشنبه گذشته برگزار شد، گفت: به سبب اینکه صنعت پتروشیمی نیاز به یک دستی و یک نواختی داشت، ضرورت این تغییر احساس می‌شد. وی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی یکی از ارکان اصلی وزارت نفت است که علاوه بر اشتغال و تولید، خوراک صنایع دیگر را نیز فراهم می‌کند. وزیری هامانه تصریح کرد: این صنعت صادرات غیر نفتی را توسعه می‌دهد و به همین سبب از جایگاه بالایی در صنعت کشور برخوردار است و نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

وی اضافه کرد: صنعتی که توسعه به همراه نداشته باشد صنعتی مرده است و ما در بخش نفت تحمل میرایی هیچ صنعتی را نداریم و صنایع باید توسعه پیدا کرده و جایگاه خود را در کشور پیدا کنند.

وزیر نفت افزود: طرح‌ها باید به سرعت انجام شوند و به بهره‌برداری برسند تا تعهد صنعت نفت به کشور ادا شود.

وی گفت: ایجاد اشتغال و تولیدی که برای صنعت پتروشیمی پیش بینی شده است نیز باید به موقع انجام شود و کندی در اجرای آن قابل قبول نیست. وزیری هامانه تاکید کرد: به همین سبب باید یک مجموعه هماهنگ در پتروشیمی مسوولیت را بر عهده بگیرد و را ه را برای توسعه صنعت باز کند. وی ادامه داد: برای اجرای این امر نیز باید تصمیم‌های یک دست و همگون گرفته شود.