تابلوی پیکاسو آسیب دید

نگاه سوم- استیوواین پس از آسیب زدن به یک تابلوی معروف پیکاسو از فروختن آن منصرف شد. تابلوی «رویا» که سهوا سوراخی در وسط آن ایجاد شده، قرار بود به رکورد بالای ۱۳۹میلیون دلار فروخته شود.به گزارش بی‌بی‌سی، پیکاسو این تابلوی معروف را در سال ۱۹۳۲ و دوران بلوغ هنری خود نقاشی کرده است.استیو واین، سرمایه‌دار اهل لاس‌وگاس هنگامی که ماه گذشته تابلو را در دفتر خود به چند مهمان نشان می‌داد، با حرکتی غیرارادی سوراخی در وسط تابلو به وجود آورد.سخنگوی او گفته است که آقای واین فعلا از فروختن تابلو منصرف شده و قصد دارد آن را برای تعمیر بدهد. او تابلو را در سال ۱۹۹۷ به بهای ۴/۴۸میلیون دلار خریداری کرده است.

آقای واین قرار بود تابلو را به بهای ۱۳۹میلیون دلار به کلکسیون‌داری به نام استیون کوهن بفروشد. این مبلغ بالاترین رکورد در معامله تابلوهای نقاشی است. بالاترین قیمت قبلی از آن تابلوی آدله بلوخ باور (۱۹۰۷) اثر گوستاو کلیمت بود که در ژوئیه گذشته در یک حراج خصوصی به بهای ۱۳۵میلیون دلار معامله شد.گفته می‌شود که آقای واین هنگام نشان دادن تابلوی پیکاسو به مهمانان خود، با هیجان دست‌های خود را تکان داده و سهوا با آرنج راست خود به وسط تابلو کوبیده است.یکی از حاضران گزارش داده است که هنگام اصابت آرنج آقای واین به مرکز بوم، صدایی ناگوار به گوش رسیده است.

آقای واین پس از ایجاد سوراخی به قطر ۲سانتیمتر در وسط تابلوی پیکاسو خطاب به دوستان حاضر در دفترش گفته است: «ببینید چه کار کردم؟! شکر خدا خودم بودم!»