در تازه‌ترین پرونده کودک آزاری در تهران شکنجه‌های ناپدری جوان سمت چپ بدن کودک ۵ ساله را فلج کرد.

بنا به این گزارش، امیر حسین ۵ ساله هم اکنون در بخش اطفال بیمارستان لقمان‌ تهران بستری است و آنجا را از خانه‌شان بیشتر دوست دارد. به گفته پرستار همراه این کودک هنوز ترس از شکنجه در امیرحسین وجود دارد. قرار است او را پس از بهبودی حالش تحویل اداره بهزیستی تهران دهند.

انتقال کودک ۵ ساله به بیمارستان

صبح روز ۲۶ شهریور ماه امسال کودک پنج‌ساله‌ای که در حالت کما قرار داشت به بیمارستان تامین‌اجتماعی اسلام‌شهر منتقل شد.

آثاری از شکنجه‌ بر روی بدن پسربچه مشاهده می‌شد.

وضعیت امیر حسین وخیم بود. پزشکان تصمیم به انتقال او به تهران گرفتند. سرانجام پس از تماس بامرکز پذیرش بیمارستان‌ها، در بیمارستان لقمان برای کودک پنج‌ساله پذیرش گرفته شد.

اقدامات اولیه برای نجات جان امیرحسین انجام و او بلافاصله با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.

بستری در بخش ICU

پزشکان اورژانس پس از معاینه اولیه کودک پنج‌ساله ضربه سخت به سر او را علت بیهوشی او اعلام کردند.

پرستار اورژانس وقتی لباس‌های کودک پنج ساله را در‌آورد با صحنه‌ای فجیع روبه‌رو شد. بر روی بدن امیرحسین آثار سوختگی، زخم‌های عمیق و دندان وجود داشت. زخم‌های امیرحسین حکایت از شکنجه طولانی مدت او داشت.

امیرحسین سریع به بخش ICU بیمارستان منتقل شد. همچنین عکس‌های گرفته شده از بدن امیرحسین نشان می‌داد دست چپ او دچار شکستگی شده است.

شکنجه‌های ناپدری

مسوولان بیمارستان موضوع را به پلیس اطلاع دادند و ماموران پس از حضور در آنجا تحقیقات خود را آغاز کردند. در بررسی‌های پلیس مشخص شد امیرحسین از مدت‌ها قبل از سوی ناپدری‌اش مورد شکنجه قرار می‌گرفته است.

به گفته یک مقام آگاه مادر امیرحسین چند ماه قبل، پس از جداشدن از پدر امیرحسین بامرد جوانی ازدواج کرده بود. مرد جوان پس از ورود به خانه این زن شروع به آزار و شکنجه‌های پسر ۵ ساله او کرده بود.

روز حادثه همسایه‌ها متوجه ناله‌های امیرحسین زیر شکنجه‌های ناپدری شده و برای کمک به کودک ۵ ساله وارد خانه آنها شده بودند. آنها با دیدن پسربچه در آن وضعیت او را به بیمارستان رسانده بودند.

هم‌اکنون ماموران به دنبال ناپدری شکنجه‌گر هستند تا او را دستگیر کنند.

بهبودی نسبی حال امیرحسین

پس از گذشت یک هفته و نجات امیرحسین از مرگ، پزشکان او را به بخش اطفال منتقل کردند.

با گذشت یک ماه از بستری شدنش در بیمارستان هنوز او نتوانسته بهبودی کامل خود را به دست آوردند و پزشکان صبح امروز او را MRI کردند تا در صورت رفع خطر کودک پنج‌ساله را تحویل بهزیستی دهند.

نیمی از بدن فلج

بر اثر آزار ناپدری شکنجه‌گر و صدماتی که به مغز امیرحسین وارد شده است سمت چپ بدن او به حالت فلج درآمده که با تلاش پزشکان در مدت یک ماه گذشته وضعیت او کمی بهبود یافته اما او به خاطر سستی سمت چپ بدنش قادر به راه رفتن نیست.

وقتی امروز برای تهیه گزارش به بیمارستان لقمان تهران رفتیم، او با دیدن عکاس خبرگزاری باترس پرسید، این آقا منو می‌خواد بکشه؟ هنوز ترس از شکنجه‌های ناپدری در وجود او دیده می‌شود.

امیرحسین دیگر هیچ علاقه‌ای به ناپدری و مادرش ندارد و نمی‌خواهد به آن خانه برگردد. «اینجا را خیلی دوست دارم، نمی‌خوام به خونه برم، اونجا بابا منو می‌زنه.»

آثار سوختگی و دندان بر روی بدنش به صورت کامل مشهود است. به یادآوردن خاطرات تلخ شکنجه‌های ناپدری برای او سخت است اما از حرف‌هایش می‌توان فهمید مرد آزارگر او را با فندک و کبریت سوزانده و با شلنگ کتک زده است. وقتی می‌خواهد در مورد ناپدری‌اش صحبت کند تن صدایش را پایین می‌آورد ناپدری او را تهدید کرده بود اگر در مورد شکنجه‌ها به کسی حرف بزند دوباره او را کتک می‌زند. می‌گوید: یک خواهر دارد که در کرمانشاه پیش پدر بزرگش است.

مادرش فقط یکبار آمد

یکی از پرستاران می‌گوید: مادر امیرحسین فقط یک بار به بیمارستان آمد. یک روز در ساعت ملاقات به بیمارستان آمد و اسباب بازی‌هایی که مادر دیگر کودکان به او داده بودند همراه خود برد.

وی در خصوص وضعیت جسمی امیرحسین گفت: زمانی که امیر حسین به بیمارستان منتقل شد آثار سوختگی با کبریت و فندک و همچنین ضربات شلنگ بر روی تمام نقاط بدنش مشهود بود. ناپدری شکنجه‌گر که نعمت نام دارد همچنین چند نقطه بدن او از جمله سر زانو و بازوی کودک پنج‌ساله را گاز گرفته بود. در معاینات اولیه متوجه خونریزی مغزی در انتهای چشم امیرحسین شدیم. همچنین در عکسبرداری از بدن او پی بردیم دست چپ او دچار شکستگی شده است. به خاطر اینکه خونریزی جذب مغز شده است سمت چپ بدنش نیمه فلج شده است. گوش چپ او نیز خونریزی داشت و چند دندانش دچار شکستگی شده بود.

جای سوختگی با اتو

امیرحسین در ادامه برای معاینه به پزشکی قانونی معرفی شد که پزشکان پس از معاینه بدن او اعلام کردند، بدن امیرحسین با اسفنددان و اتو نیز سوخته شده است.

به طوری که ناپدری شکنجه‌گر اسفنددان داغ را روی بدن او قرار داده بود.

به گزارش فارس هم‌اکنون مشاوره‌های روانپزشکی و روان درمانی بر روی امیرحسین انجام شده است و پزشکان منتظر نتیجه MRI او هستند.