ماموران قلابی در کمین کارگران افغان

گروه حوادث - یک گروه از ماموران قلابی که با شناسایی کارگران افغان به زورگیری میلیونی از آنان دست می‌زدند، ردیابی شدند.

اعضای این باند مسلح با اجیر کردن آدم‌فروشی از افغان‌ها طعمه‌های خود را شناسایی می‌کردند. بنابه این گزارش از چندی پیش ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران در جریان سرقت‌های مسلحانه‌ای قرار گرفتند که در آن چند مرد ایرانی با ایفای نقش مامور در حالی که مسلح بودند از کارگران افغان زورگیری می‌کردند.

در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که ماموران قلابی با آگاهی از این که افغان‌ها پول‌هایشان را به بانک‌ها نمی‌سپارند، یک افغان را اجیر کرده‌اند تا با نفوذ نزد هموطنانش به آدم‌فروشی دست بزند و اطلاعات خاص را در اختیار آنان قرار دهد.

با این فرضیه قوی وقتی روز ۱۵ مهر ماه سال جاری ماموران پلیس کلانتری ۱۲۶ در جریان درگیری مسلحانه بین سه مرد افغان قرار گرفتند و بلافاصله افغانی مسلح را بازداشت کردند، کارآگاهان خود را در یک قدمی افشای جزئیات فعالیت باند ماموران قلابی دیدند.

رزاق داد، مرد افغان وقتی به همراه یک پیکان رها‌شده‌ای بازداشت شد ابتدا گفت که نمی‌داند خودروی پیکان متعلق به چه کسی است. سپس ادعا کرد مسافر این خودرو بوده است تا اینکه با توجه به پیدا شدن کارت و مشخصات صاحب پیکان، وی به دور از هرگونه تصوری مبنی بر دستگیری، به کلانتری ۱۲۶ تهران رفت و بازداشت شد.

وقتی مرد ایرانی و افغان به اداره یکم پلیس آگاهی تحویل داده شدند و هر کدام به دروغ‌پردازی دست زدند، ماموران با توجه به ظاهر فریب‌دهنده مرد ایرانی که خود را مانند ماموران آرایش کرده بود و وجود یک همدست افغان نزد وی، آنان را همان گروه سرقت از کارگران افغان دانستند.

در ابتدای بازجویی‌ها، مرد ایرانی ابتدا گفت که راننده مسافرکش است و رزاق داد، را نمی‌شناسد اما در مطابقت دادن آنان با چهره‌نگاری‌هایشان و اینکه چند تن از مالباختگان افغان در مراجعه حضوری این دو مرد را همان ماموران قلابی شناخته بودند، لب به اعتراف گشودند.

مرد ایرانی در بازجویی‌ها گفت: هیچ همدستی جز همین مرد افغان ندارم و تاکنون به همراه وی به ۱۳ زورگیری مسلحانه دست زده‌ام و بیش از ۱۰میلیون تومان به جیب زده‌ام.

بنابه گزارش خبرنگار ما، ۷ تن مالباختگان این زورگیری‌ها از سوی ماموران آگاهی شناسایی شده‌اند و پلیس در حالی که اقدامات اطلاعات گسترده‌ای برای ردیابی همدستان این دو مامور قلابی را در دستور کار خود قرار داده است از مردم خواست برای شناسایی متهمان به اداره یکم پلیس آگاهی تهران، مراجعه کنند.