فیلمبرداری فیلم «جنگ چارلی ویلسون»، که ماجرای آن در افغانستان سال‌های ۱۹۸۰ می‌گذرد، از روز ۱۲ اکتبر در مراکش آغاز شده است. در این فیلم که درباره عملیات پنهانی آمریکا به منظور کمک به مجاهدین در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی است، تام هنکس و جولیا رابرتز نقش‌های اصلی را بر عهده دارند. این فیلم نامش را از چارلی ویلسون نماینده تگزاس در کنگره آمریکا گرفته که این عملیات زیر نظر او شکل گرفته است.

با توجه به رویکرد اخیر ‌هالیوود به موضوعاتی درباره جهان اسلام و خاورمیانه، مراکش تبدیل به بهشتی برای فیلمسازان غربی شده است.

ریچارد همیلتون خبرنگار بی‌بی‌سی معتقد است که سازندگان این فیلم، بندر سلا در نزدیکی رباط پایتخت مراکش را از نظر ظاهری شبیه‌ترین مکان به موگادیشو دیده‌اند.

دولت مراکش نیز با توجه به نیاز فیلمسازان غربی، این کشور را به عنوان جایگزین مناسب و امنی برای کشورهای جنگزده معرفی کرده است و به همین علت بوده که تهیه کنندگان جنگ چارلی ویلسون، شهرهای جنوبی مراکش را به‌جای افغانستان برای فیلمبرداری انتخاب کرده‌اند.

تمام کشورهای شمال آفریقا به مکان ایده‌آلی برای فیلمبرداری تولیدات سینمای غرب تبدیل شده‌اند. در سال‌های اخیر تمام یا قسمت‌هایی از فیلم‌های مشهوری چون «گلادیاتور»، «تروا»، «جنگ ستارگان» و «مومیایی» در مراکش و کشورهای دیگر شمال آفریقا چون تونس فیلمبرداری شده‌اند.