همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان (روز قدس)، بار دیگر پخش فیلم‌های مناسبتی را برای شبکه‌های تلویزیونی در روزهای پایانی هفته رقم زده است. بر این اساس از میان ۸ فیلمی که در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به روی آنتن می‌روند، بیش از نیمی به موضوع مقاومت فلسطین در دفاع از حقوق خود و جنایات رژیم صهیونیستی اختصاص دارد. شبکه اول سیما امروز سینمایی «دنیای آپو» را به روی آنتن می‌برد. این فیلم به کارگردانی سانیا تیترای محصول کشور هندوستان است و از سه اپیزود تشکیل شده است. در بخش نخست فیلم کودکی آپو به تصویر کشیده می‌شود و در بخش دوم نوجوانی وی. در ادامه فیلم زندگی آپو را می‌بینیم، ‌اعم از تحصیل آپو و مرگ پدرش، تشکیل خانواده آپو و بعد از چندی مرگ همسر او که این امر باعث جنون آپو می‌شود. آپو به خاطر فرزند پسرش مجبور به ادامه زندگی می‌شود.

شبکه اول سیما، فردا همزمان با روز قدس، فیلم سینمای «آزادی سرخ» را پخش خواهد کرد. این فیلم که در شبکه سحر تهیه شده‌ است. سعی دارد بخشی از مبارزات فلسطینی‌ها در دفاع از حقوق خود و جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین اشغالی را به تصویر بکشد.

شبکه دو سیما جمعه سینمایی «یک شب در سیرک» را پخش می‌کند. این کمدی -کلاسیک اثری از برادران مارکس محسوب می‌شود.

شبکه سه نیز پنج‌شنبه ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه سینمایی «هیام» به کارگردانی محمد درمنش را به روی آ‌نتن می‌برد.

«معرکه» عنوان دیگر فیلم شبکه سه سیما است که جمعه شب ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به روی آنتن می‌رود.

این فیلم مستند- داستانی درباره یک گروه فیلمساز فلسطینی است که برای ساخت فیلمی مستند وارد منطقه جنگی فلسطین شده و در حین فیلمبرداری، گروه فیلمساز نیز درگیر مسائل مبارزاتی با رژیم صهیونیستی می‌شوند.

شبکه چهار سیما جمعه این هفته ساعت ۲۰و ۳۵دقیقه، سینمایی «یکشنبه خونین » را برای پخش در نظر گرفت است.

این فیلم به کارگردانی «پل کرین کراس» در قالب برنامه «سینما چهار» به روی آنتن می‌رود. «یکشنبه خونین » به وقایع یکشنبه ۳۰ ژانویه ۱۹۷۲ می‌پردازد. در این روز جمعی از مردم در خیابان‌های ایرلند توسط ارتش بریتانیا کشته شدند.

فیلم با استناد به اسناد تاریخی به بررسی حوادث و اتفاقاتی که منجر به وقوع یکشنبه خونین شده، می‌پردازد. جیمر نسبیت، نیکلاس فارل، جرالد مک سورلی، کتی کایرا کلارک و تیم اسمیت بازیگران این فیلم هستند.

شبکه تهران جمعه ساعت ۱۳ و ۳۰دقیقه، فیلم سینمایی «بازگشت به حیفا» را پخش می‌کند. این فیلم با موضوع مبارزات مردم فلسطین، محصول کشور سوریه است و پیش از این چندین بار از تلویزیون پخش شده است.