رییس مرکز شماره‌گذاری نیروی انتظامی گفت: تمامی مالکان خودروهای مدل ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۲ می‌توانند در هنگام نقل و انتقال خودرو به مراکز تعویض پلاک مراجعه و پلاک کشوری اخذ کنند. محمدرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: هم‌اکنون فراخوان تعویض پلاک جهت خودروهای مدل ۸۲ و ۸۲ به بالا است و مالکان این خودروها باید جهت تعویض پلاک خودروی خود مراجعه کنند ولی چنانچه مالکان خودروهای مدل ۱۳۵۵ تا ۸۲ که دارای پلاک‌های قدیمی سفید و یا لیزری هستند نیز مایل باشند می‌توانند در هنگام نقل و انتقال خودرو به مراکز تعویض پلاک مراجعه و پلاک کشوری اخذ کنند.

رییس مرکز شماره‌گذاری ناجا با بیان اینکه هم‌اکنون ۸میلیون و ۵۰۰هزار خودرو در کشور در حال تردد هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد خودرو، ۴میلیون و ۹۰۰هزار دارای پلاک کشوری و ۳میلیون و ۴۰۰هزار خودرو دارای پلاک‌های قدیمی و یا لیزری هستند که کلیه پلاک‌های کشور مطابق برنامه باید تا سال آینده تعویض شوند.

سرهنگ غلامی با اشاره به افزایش ۵/۱۲درصدی اختصاص پلاک به خودروهای صفر کیلومتر و نو گفت: در ۶ ماه اول سال‌جاری ۵۱۰هزار و ۶۹۰ خودرو پلاک نو دریافت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۵/۱۲درصدی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت پلاک ۵۸۸هزار و ۲۴۶خودرو در کشور نیز تعویض شد و ۲۹۹هزار و ۷۸۷ خودرو نیز در نقل و انتقال پلاک کشوری اخذ کردند.

رییس مرکز شماره‌گذاری نیروی انتظامی در خصوص چگونگی صدور و تحویل کارت خودرو گفت: هم‌اکنون به طور میانگین مدت زمان تحویل کارت خودرو در تهران ۳ روز و در شهرستان ۷ روز است که تلاش داریم این مدت را نیز کاهش دهیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز جدید نقل و انتقال خودرو در خیابان نواب صفوی تهران گفت: افرادی که مایلند در این مرکز خدمات خودرویی دریافت کنند می‌توانند جهت جلوگیری از اتلاف وقت با تلفن ۵۵۶۷۴۵۴۶ تماس و وقت قبلی بگیرند.

سرهنگ غلامی ادامه داد: تلفن ۴۸۰۱۰۰۰۰ نیز در ۲۴ ساعت شبانه‌روز آماده پاسخگویی به خدمات خودرویی که از سوی ناجا ارائه می‌شود است و چنانچه مردم نیاز به راهنمایی داشته باشند می‌توانند با این تلفن تماس و مشاوره‌های لازم را اخذ کنند.