قیمت روغن نباتی نسبت به سال گذشته، 11درصد کاهش یافت

ایلنا- در ماه مبارک رمضان قیمت روغن نباتی برای مصرف‌‏کنندگان ۱۱درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت که البته این روند طی ماه‌‏های آتی سال ادامه دارد. ابوالحسن خلیلی، دبیر انجمن صنفی روغن کشی ایران، گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان صنعت روغن‌نباتی همگام با طرح‌‏های دولت در راستای تنظیم بازار قیمت‌‏ها، در طرح ضیافت مشارکت کرد. به طوری که حدود ۱۰هزار تن روغن نباتی در احجام یک لیتری با ۱۵درصد تخفیف در سراسر کشور عرضه شده است.

وی با بیان مطلب فوق، افزود: در سطح شهر تهران و در میادین میوه و تره بار و عاملان فروش که از سوی ادارات بازرگانی تعیین شده‌‏اند، روغن نباتی با ۱۵درصد تخفیف عرضه شده که مکان‌‏های عرضه با پلاکاردهای طرح ضیافت مشخص است.

خلیلی، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان قیمت روغن‌نباتی برای مصرف‌‏کنندگان ۱۱درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی، با اشاره به کاهش ۱۱درصدی قیمت روغن‌نباتی برای مصرف‌‏کنندگان، عنوان‌‏کرد: به منظور اصلاح روش قیمت‌‏گذاری کل تولیدات این صنعت با ۱۱درصد کاهش نسبت به سال گذشته عرضه می‌‏شود و این روند بعد از ماه مبارک رمضان نیز ادامه می‌‏یابد.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن کشی ایران، با بیان آن که عاملان فروش در سطح شهر تهران موظف به نصب تراکت‌‏های کاهش قیمت روغن‌نباتی شده‌‏اند، افزود: با ‌‏آغاز توزیع روغن‌نباتی با قیمت‌‏های جدید، برچسب قیمت‌‏های گذشته تغییر یافته و قیمت جدید بر روی محصولات درج شده است.