در این میان بسیاری از کارشناسان بر این نظرند که آمار اعلام شده در خصوص موارد ابتلا و فوت تنها شامل افرادی است که تست داده و جواب تست‌شان مثبت اعلام شده است و از همین‌رو میزان ابتلا و فوتی بیش از آمار رسمی اعلام شده است. در چنین شرایطی از وضعیت شیوع زیرسویه جدید کرونا در کشور، روز گذشته موید علویان، رئیس هیات‌مدیره نظام پزشکی تهران با انتقاد از تصور عمومی مبنی براینکه کرونا تمام شده است، تصریح کرد: کاهش محدودیت‌ها و نیز عدم استقبال عمومی از تزریق دزهای یادآور باعث شد که حالا و زودتر از تصور کشور وارد پیک هفتم بیماری شود. به گزارش «ایرنا» وی با بیان اینکه حالا مجددا در شرایط خطرناکی قرار گرفته‌ایم، گفت: متاسفانه اقبال عمومی به تزریق دز بوستر کم است و از سوی دیگر هم به نظر نمی‌رسد که وزارت بهداشت بتواند به تنهایی این کار عظیم را به سرانجام برساند.

همزمان حمید سوری، اپیدمیولوژیست از احتمال ۳ رقمی شدن مرگ‌های کرونایی خبر داد. وی در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: در حال حاضر با توجه به ایجاد ساب‌واریانت‌های جدید، موج هفتم بیماری در کشور شکل گرفت و از آنجا که قابلیت انتشار این ساب‌واریانت‌ها بسیار زیاد است، موارد ابتلای‌مان بسیار زیاد شد و به تبع بالا رفتن موارد ابتلا، بستری و مرگ هم بیشتر شد. سوری با بیان اینکه در این واریانت میزان کشندگی کمتر است، گفت: با این حال در روزهای اخیر میزان مرگ‌های‌مان دو رقمی شده و به بالای ۵۰ مورد رسیده است که به نظر می‌رسد همچنان رو به افزایش باشد. وی درعین حال گفت: باید توجه کرد که اکنون هم تعداد مرگ‌هایی که گزارش می‌کنیم، مربوط به کسانی هستند که ابتلای‌شان به کرونا تایید شده و تست‌شان مثبت شده است. اگر افراد محتمل را هم اضافه کنیم، شاید همین الان هم تعداد مرگ‌های‌مان سه رقمی باشد.

روز سه‌شنبه هم محسن زهرایی، رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ضمن انتقاد از عدم استقبال افراد بالای ۱۸سال برای تزریق دز چهارم واکسن گفته بود: قبل از توصیه برای تزریق دز چهارم سرعت واکسیناسیون روزانه ما تقریبا حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر بود که الان به حدود ۱۰۰ هزار نفر رسیده است. البته بیش از دو هفته است که این عدد هم تقریبا ثابت مانده است؛ که اگر قرار باشد روزانه با این سرعت واکسیناسیون پیش برویم قطعا موج هفتم کرونا با این میزان واکسیناسیون کنترل نمی‌شود و نیاز به مشارکت جدی‌تر مردم برای دریافت واکسن داریم.  با تمام اینها کرونا روز گذشته باز هم جان ۷۵نفر را گرفت. همچنین طی ۲۴ساعت گذشته ۸۵۴۰ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی و ۱۴۷۷ نفر از آنها بستری شدند.

۱۳۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. رقمی که نشان می‌دهد موارد بستری با وضعیت حاد در بیمارستان‌ها روبه افزایش است. روز سه‌شنبه این رقم ۱۳۱۳ نفر بود. در همین حال باتوجه به بی‌توجهی مردم به پروتکل‌های بهداشتی و البته بی‌برنامگی دولت برای مهار موج هفتم کرونا، به نظر می‌رسد تنها راه تزریق دز یاد‌آور کرونا باشد. همچنان‌که روز گذشته محمد رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، تاکید کرد: برای کاهش شدت بیماری و همچنین کاهش میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا باید نسبت به تزریق دزهای یادآور سوم و چهارم هر چه سریع‌تر اقدام کرد.