معاون پارلمانی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اقدامات دولت برای تنظیم بازار و رفع گرانی گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس با ارسال نامه‌ای به وزیر اقتصاد از تلاش رییس‌جمهور و دولت برای مبارزه با گرانی و تورم تشکر کرد. سید کمال الدین شهریاری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به دعوت کمیسیون اقتصادی مجلس در هفته گذشته از وزرای اقتصادی در خصوص موضوع گرانی و تورم گفت: مقام معظم رهبری به دولت درخصوص رسیدگی به موضوع گرانی و تورم و رفع مشکل مردم به خصوص در ماه مبارک رمضان تاکیداتی را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه وزرای اقتصادی دولت با نمایندگان مجلس، نایب رییس مجلس، اعضای کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه جلسات دوره‌ای را در ارتباط با رفع گرانی برگزار می‌کنند، اظهارداشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و اقداماتی که توسط دولت در این خصوص در حال انجام است، کمیسیون اقتصادی ضمن ارسال نامه‌ای به وزیر اقتصاد از رییس‌جمهور و دولت برای اعلام برنامه‌ها به منظور مبارزه با گرانی و تورم تشکر کردند.

معاون پارلمانی وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: بنا به دلایل مذکور تشکیل جلسه در کمیسیون اقتصادی به بعد موکول شد و کمیسیون اقتصادی معتقد بود که با توجه به تصمیم دولت و ریاست‌جمهوری برای رفع گرانی تشکیل این جلسه ضروری نیست.

وی با اشاره به سیر نزولی قیمت برخی از اقلام و کالاها طی یک هفته گذشته تصریح کرد: در حال حاضر با اجازه ورود برخی از اقلام به بازار که جزو کالاهای ضروری مردم محسوب می‌شوند، طی هفته گذشته قیمت این اقلام کاهش یافته است.

شهریاری با بیان اینکه قیمت مرغ که جزو این اقلام بوده کاهش یافته است، افزود: افزایش قیمت مرغ از موضوعات جدی و اساسی مطرح شده در اوایل ماه مبارک رمضان بود.

وی همچنین به اقدامات وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: با تغییر تعرفه‌های وارداتی، کاهش تعرفه‌ها و اجازه ورود برخی از کالاها به بازار که نیاز به مجوز دارند، اقداماتی برای تنظیم بازار صورت گرفته است.