شورای اقتصاد ۱۵۲میلیون یورو تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای خرید ۲۰۰دستگاه واگن مسافری و واگن رستوران توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی اختصاص داد. به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست‌جمهوری در این مصوبه بر استفاده از توان فنی، مهندسی و تولیدی بخش‌خصوصی داخل کشور برای ساخت این واگن‌ها تاکید شده است .

براساس این گزارش در این جلسه همچنین با دریافت یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون و ۴۰۰هزار دلار تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای احداث پالایشگاه دوم بید بلند و تاسیسات مربوط و ایستگاه‌های تقویت فشار و خطوط لوله سراسری به طوری که حداقل ۴۳/۴درصد تجهیزات آن از تولیدکنندگان داخل کشور تامین شود و حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی، تولیدی و صنعتی و اجرایی کشور نیز در ساخت آن به عمل آید، موافقت شد.

شورای اقتصاد همچنین ۴۰۰میلیارد ریال یارانه را نیز در اجرای مفاد قانون تامین زنان و کودکان بی‌سرپرست برای کمک به آموزش فنی‌وحرفه‌ای و ایجاد اشتغال و کارآفرینی جوانان نیازمند، کمک به بهسازی واحدهای مسکونی زنان سرپرست خانوار و کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر ۶سال و مادران باردار و شیرده در سال ۸۵ اختصاص داد.

اعضای شورای اقتصاد با استفاده از ۳۷ میلیون یورو تسهیلات مالی خارجی به منظور خرید ۵۰هزار تن ریل سنگین«یو آی سی -۶۰» و نیز استفاده از ۱۵ میلیون و ۴۷۶هزار یورو تسهیلات مالی خارجی برای خرید ۲۰ هزار تن ریل سبک «یو- ۳۳ » توسط شرکت سهامی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز موافقت کردند.

دراین جلسه شورای اقتصاد همچنین با درخواست دانشگاه تهران مبنی بر تمدید مهلت استفاده از ۵۰میلیون دلار تسهیلات خارجی تا پایان سال ۸۵ به منظور خرید تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشکده فنی این دانشگاه موافقت کرد.