مهتاب کرامتی: در تمامی زمینه‌ها با یونیسف همکاری می‌کنم

به گفته مهتاب کرامتی هنرمندان سینما می‌توانند با آگاه‌سازی افکار عمومی از فعالیت‌های سازمان یونیسف نقش مهمی در ارتقای جایگاه آموزشی کودکان و نوجوانان در کشورمان داشته باشند. این بازیگر و سفیر حسن‌ نیت کشورمان در سازمان یونیسف که در جهت حمایت‌های مادی و معنوی کودکان جنگ زده لبنان به دبی سفر کرده است به مناسبت فرارسیدن روز جهانی کودک در خصوص برنامه‌ها، اهداف وحمایت‌های سازمان جهانی یونیسف با ایسنا به گفت‌وگو پرداخت.

کرامتی با اشاره به برنامه‌های سازمان جهانی یونیسف در خصوص رشد و افزایش نقش تربیت و آموزش کودکان و نوجوانان گفت: سازمان یونیسف و دولت جمهوری اسلامی ایران بر سر یک برنامه پنج‌ساله همکاری «۲۰۰۹- ۲۰۰۵» به توافق رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه هدف کلی این برنامه پنج‌ساله حمایت و احقاق حقوق دختران، پسران و زنان آسیب‌پذیر است، اظهار داشت:همه افرادی که به نوعی در معرض خطر قرار دارند و یا مورد بی‌مهری واقع شده‌اند در ۱۲ شهرستان منتخب کشورمان و همچنین ۳ استان هرمزگان، سیستان‌و‌بلوچستان و آذربایجان‌غربی مورد حمایت این سازمان با شرایط ذکر شده قرار خواهند گرفت.

این بازیگر تصریح کرد: از جمله اهداف اصلی برنامه پنج ساله سازمان یونیسف و دولت جمهوری اسلامی ایران، می توان به رشد و تکامل یکپارچه کودکان خردسال، برنامه آموزش دختران و توانمندسازی زنان و برنامه مبارزه با «ایدز» و خدمات دوستدار نوجوان و برنامه‌ای در جهت حمایت از کودکان اشاره کرد.

این هنرمند کشورمان در ادامه اظهار داشت: هدف از برنامه آموزش دختران و توانمندسازی زنان، ایجاد آموزش اولیه برای دختران بین ۶ تا ۱۲ سال از طریق کاهش نابرابری‌ها در شهرستان‌های منتخب خواهد بود.

وی با اشاره به ایجاد «مدرسه دوستدار کودک» از طریق سازمان یونیسف خاطرنشان کرد: با استفاده از مدرسه دوستدار کودک روش‌های آموزشی، دستاوردهای یادگیری و آموزشی مهارت‌های تکنیکی به میزان قابل‌توجهی بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به برنامه‌هایش به عنوان سفیر صلح برای کودکان بی‌سرپرست به ایسنا گفت: برای شروع انجام وظایفم، با پروژه‌های مختلف سازمان یونیسف آشنا شده‌ام و در تمامی زمینه‌ها آماده همکاری با مدیران پروژه این سازمان هستم.

این هنرمند سینما در خصوص نوع فعالیت و حضورش در سازمان جهانی یونیسف گفت: این سازمان صحبت‌ها و برنامه‌ریزی‌های زیادی را با سفرای خود در میان گذاشته است و من نیز به عنوان یکی از سفرای این سازمان برای شروع باید یک روز در هفته و تمام وقت در این سازمان حضور یافته و انجام وظیفه کنم و همچنین تا آغاز برنامه‌های دیگر این سازمان آماده شنیدن تمامی پیشنهادها در تمامی شاخه‌های کاری یونیسف خواهم بود.

لازم به ذکر است، مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت سازمان جهانی یونیسف به مناسبت ۱۶مهرماه روز جهانی کودک برای جمع آوری کمک به کودکان جنگ‌زده لبنان به دبی سفر کرده است و وی پیش از این برای یاری رساندن به کودکان زلزله‌زده بم به این شهر سفر کرده بود.