تقاضای برخی اقلام خشکبار در اول ماه مبارک رمضان به ۲۰ برابر رسید که همین امر افزایش قیمت گردو و پسته را در پی داشت. مصطفی حسینی، رییس اتحادیه آجیل و خشکبار، در گفت‌وگو با ایسنا، با ارزیابی مثبت از وضعیت کلی بازار خشکبار به افزایش ۵‌درصدی قیمت پسته و نیز چندین برابر شدن تقاضای خرید گردو اشاره کرد.

وی گفت: ۲۰ برابر شدن تقاضا برای خرید گردو در روزهای اول ماه مبارک رمضان و از سویی کمبود آن در بازار موجب شد، تا قیمت هر کیلو مغز گردو از ۷‌هزار و ۵۰۰‌تومان به ۱۰‌هزار ‌تومان جهش یابد که بیانگر رشد ۴۵‌درصدی قیمت آن است. البته در دو روز اخیر مجددا ۵۰۰‌تومان کاهش داشته است.

حسینی اظهار امیدواری کرد: که در چند روز آینده و تزریق گردو‌های تولیدی سال جدید قیمت‌ها کاهش یافته و بازار به روند عادی خود بازگردد چراکه زمانی که ماه رمضان آغاز شد، مغز گردو کهنه در بازار رو به پایان بود ولی مغز گردو مناطق سردسیر (تویسرکان، چهارمحال و بختیاری و دماوند) وارد بازار نشده بود. حسینی در ادامه با تاکید بر اینکه قیمت‌های بازار خشکبار را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و نمی‌توان دستوری آن را کنترل کرد، گفت: با توجه به شرایط مطلوب بازار آجیل و خشکبار نمی‌توان برای شب عید پیش‌بینی خاصی داشت البته اگر شرایط به همین روال ادامه یابد تغییری پیش نخواهد آمد.