نخستین جشنواره «امنیت اجتماعی، رسانه‌وپلیس» عصر شنبه ۱۵مهرماه در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد. دبیر جشنواره ‌گفت: ۷۲۵ اثر متعلق به ۱۲۹نفر از خبرنگاران و نویسندگان به دفتر این جشنواره ارسال شد که پس از بررسی‌های لازم ۳۸۷اثر به ‌هیات داوران تحویل گردید.

احد هنروران افزود: در بخش «عکس»، حجت‌اله سپهوند از انجمن عکاسان و بدیعی از همشهری محله، اول و دوم شدند و محمدعلی صباغی و اصغر آزاددل به طور مشترک مقام سوم این بخش را کسب کردند.

در بخش ویژه «پلیس مهربان و مقتدر»، شادمهر از همشهری محله‌ عنوان برتر را به خود اختصاص داد. در بخش «نقد و یادداشت»، مسعود ابراهیمی از روزنامه‌ ایران، لیلا حسینی از سایت ارتباط مستقیم و احسان عربی مفرد از ایسکانیوز به ترتیب اول تا سوم شدند.

در بخش «گزارش»، آزاده منصوری از ایسکانیوز، نادر شریفی از دنیای جوان به‌ترتیب اول و دوم شدند و سینا قنبرپور از همشهری ما و رضا صیادی از همشهری محله و غلامعباس شمس از خانواده سبز و پیام جزیره به‌طور مشترک عنوان سوم را به‌دست آوردند.

در بخش «گزارش خبری»، حسین خانی از روزنامه‌ایران، مهدی ابراهیمی از روزنامه‌ایران و صدیقه دانیالی از ایسکانیوز اول تا سوم شدند.

در بخش «خبر»، ناصر صبوری از روزنامه جام‌جم، مهوش سلملیان از روزنامه ایران اول و دوم شدند و صدیقه سامانی از روزنامه ایران و مهدیه مصطفایی از روزنامه همشهری به‌طور مشترک سوم شدند.

در بخش «مصاحبه»، محسن یزدی از یالثارات الحسین، مریم قدرتی از نشریه ایام و ناصر صبوری از روزنامه جام‌جم عناوین اول تا سوم را کسب کردند. بخش «تیتر» فاقد نفرات اول و دوم بود، اما مسعود ابراهیمی از روزنامه ایران حایز رتبه سوم شد.

در بخش «خبر رادیو»، خانم علیمردانی و آقای عبداللهی‌نیا اول و دوم شدند و در بخش «گزارش‌های تلویزیونی»، داود فتحعلی‌زاده از واحد مرکزی خبر، مهدی نجف‌پور از واحد مرکزی خبر و حمید خواجه‌نژاد از باشگاه خبرنگاران جوان عناوین اول تا سوم را احراز کردند.

هیات داوران در خاتمه بیانیه خود از همکاری موثر و تعامل خبرگزاری‌های ایسنا، فارس، ایرنا و ایلنا با نیروی انتظامی تهران بزرگ با ارائه لوح تقدیر، تشکر کرد.