متهم ۱۷ ساله‌ که در ساعات تعطیلی پس از بریدن حفاظ آهنی وارد بانک شده و وجوه داخل کشوها را دستبرد می‌زد، پس از ارتکاب سه فقره سرقت شناسایی و دستگیر شد. به گزارش پلیس، در پی وقوع سه فقره سرقت از کشوی میز کارمندان بانک‌های صادرات و کشاورزی که در ۲۴ و ۳۱ تیر ماه سال‌جاری رخ داد، پرونده‌ای جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان این اماکن در معاونت آگاهی شهرستان «تکاب» آذربایجان غربی تشکیل شد.

در تحقیقات نخست از محل وقوع سرقت‌ها که از سوی ماموران آگاهی صورت گرفت، مشخص شد که سارقان پس از ربودن وجوه نقد و مدارک اقدام به بر هم زدن میز کارمندان کرده و از محل متواری می‌شدند. در این میان وقوع پی در پی این سرقت‌ها که به ایجاد رعب و وحشت و همچنین احساس ناامنی در میان کارمندان بانک‌ها منجر شده بود، موجب شد تا پرسنل آگاهی شهرستان تکاب به صورت ویژه موضوع را پیگیری کنند. بر این اساس ماموران پلیس، تمامی سارقان سابقه‌دار آزاد شده از زندان را تحت کنترل قرار دادند و سرانجام دو تن از آنها مورد ظن پلیس قرار گرفتند و در حالی که مقارن ۲۵ شهریور ماه سال‌جاری، با یک دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر پرسه می‌زدند، دستگیر و به معاونت آگاهی منتقل شدند. در تحقیقات‌ نخست از متهمان مشخص شد که یکی از آنان سارق اصلی بوده و دیگری او را همراهی می‌کرده است.

بدین ترتیب با آغاز بازجویی‌های فنی از متهم اصلی، سرانجام وی به ارتکاب سرقت از کشوی بانک‌ها اعتراف کرد و مدعی شد: در ابتدا بانک‌ها را شناسایی می‌کردم و در ساعات تعطیلی، از طریق حیات خلوت وارد محوطه بانک می‌شدم.

وی افزود: در این حال نرده آهنی را با آهن‌بر بریده و وارد بانک شده و پس از ارتکاب سرقت، به سرعت با بر هم ریختن میز کارمندان متواری می‌شدم.

متهم به سرقت در ادامه تحقیقات به ارتکاب سه فقره سرقت از بانک‌های صادرات و کشاورزی شهرستان تکاب اعتراف کرد و به ماموران گفت که در جریان این سرقت‌ها، یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال پول و یک گوشی تلفن همراه به دست آورده است. متهم در ادامه اعترافاتش، اظهار کرد: تمامی پول‌ها را خرج کرده و تلفن همراه را نیز شکانده و دور انداخته است.

با این اعترافات، پرونده تشکیل و به همراه متهم به دادسرا منتقل شد و با قرار یکصد‌میلیون ریالی به زندان میاندوآب انتقال یافت.