۷ تن از اعضای باند مخوفی که به سرکردگی «رضا جغل» در قاچاق مواد مخدر، ‌خرید و فروش اسلحه و جعل اسناد فعالیت می‌کردند، پس از دو ماه عملیات، از سوی ماموران مرکز اجرایی سپاه قدس شمال غرب تهران شناسایی و دستگیر شدند. پاسدار حسن نهان، فرمانده مرکز اجرایی سپاه قدس شمال غرب تهران گفت: حدود ۴۵ روز پیش در پی مراجعات و گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت فردی مسلح در زمینه مواد مخدر در «پیکان شهر»، پیگیری‌های پلیسی ماموران این مرکز جهت شناسایی و دستگیری وی آغاز شد.

این در حالی بود که تحقیقات بعدی از متهم معرفی شده به هویت «ش ـ م» مشخص کرد که وی سابقه‌دار بوده و مسلح نیز هست، از این رو با احتمال دست داشتن در جرایم مختلف، وی در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

پاسدار نهان ادامه داد: در پی دستگیری این متهم، ماموران متوجه شدند وی یکی از اعضای باند فعال در زمینه قاچاق مواد مخدر، ‌خرید و فروش اسلحه و انجام اقدامات مجرمانه است و این در حالی بود که در ادامه بازجویی‌های به عمل آمده، متهم دستگیر شده به وجود همدستانش از جمله سرکرده باند به نام «رضا» معروف به «رضا جغل» اعتراف کرد. فرمانده مرکز اجرایی سپاه قدس شمال غرب تهران اضافه کرد: با اعترافات به دست آمده، تمامی اعضای باند طی مدت یک ماه و نیم گذشته در جریان عملیات‌های مختلف در تهران و اسلامشهر دستگیر شدند.

به گفته پاسدار نهان، در جریان دستگیری ۷ متهم تاکنون، ۵ قبضه سلاح کلت کمری به همراه یکصد تیر جنگی، دو کیلو و ۳۰ گرم تریاک و ۵۵ گرم کراک به دست آمده است و این در حالی است که ادامه تحقیقات در خصوص فعالیت اعضای این باند نشان داد که اعضای این باند در زمینه جعل اسناد و مدارک دولتی، گواهینامه و کارت پایان خدمت نیز فعالیت می‌کنند و در این زمینه، تعداد زیادی از این مدارک جعلی از سوی ماموران نیز کشف شد.

پاسدار نهان با تاکید بر این که قریب به اتفاق اعضای باند، مجرمان سابقه‌دار در زمینه شرارت، سرقت مسلحانه و اوباشگری هستند، عنوان کرد: اسلحه‌های تهیه شده بیشتر برای انجام سرقت‌های مسلحانه، اخاذی و زورگیری مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

به گفته فرمانده مرکز اجرایی سپاه قدس شمال غرب تهران، «رضا جغل» سرکرده این باند مخوف نیز سوابق زیادی در توزیع مواد مخدر، جعل اسناد و مدارک و همچنین زورگیری دارد. پاسدار نهان افزود: در حال حاضر متهمان پس از تشکیل پرونده به بازپرس شعبه ۱۱ دادگاه انقلاب منتقل شدند که به دلیل سابقه‌دار بودن با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.