سبقت ایمیل از SMS در گوشی‌های موبایل

بر اساس تحقیقات به عمل آمده توسط موسسه تحقیقاتی «ریسرچ آنالیتیکز» تا آخر دهه جاری میلادی بیش از ۴۱میلیون تن از کسانی که در آمریکای‌شمالی با تجارت و کسب‌وکارهای مختلف سر و کار دارند، سالانه بالغ بر ۱۰میلیارد دلار برای برخورداری از سرویس‌ها و خدمات مربوط به اطلاع‌رسانی مشاغل و تجارت‌های گوناگون بر روی سیستم‌های بی‌سیم، هزینه خواهند کرد.

دلیل این امر این است که تبادل اطلاعاتی که در همین خصوص بر روی تلفن‌همراه انجام می‌شود‌، SMS را به عنوان اولین منبع درآمد مربوطه در این زمینه تا قبل از سال ۲۰۰۹ میلادی در حاشیه قرار خواهد داد.

به گفته «آنتوان ماتیود» یکی از تحلیلگران و کارشناسان ارشد موسسه مذکور: «روند استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی تجاری در وسائل بی‌سیم برای پیشبرد اموری مانند CRM, ERP و SCM‌، افزایش می‌یابد، اما در عین حال استفاده از این نرم‌افزارها به علت ماهیت محدودکننده وسائل بی‌سیم گسترده نخواهد بود».

از آنجایی که ارسال و تبادل اطلاعات با استفاده از ایمیل و از طریق تلفن‌همراه به مهم‌ترین منبع درآمد بعدی تبدیل خواهد شد، ارسال پیام فوری که سالانه با افزایش درآمدی معادل ۱۰۰درصد روبه‌رو است‌، در آینده‌ای نزدیک دیگر به عنوان برگ برنده آینده سیستم‌های سیار محسوب نمی‌شود و اپراتورها باید در زمینه تسهیل تبادل email از طریق گوشی فعالیت کنند.