عرضه خدمات تلفن‌همراه با قابلیت برقراری تماس از طریق اینترنت بی‌سیم

شرکت «تی-موبایل» تا پایان سال میلادی جاری نسل جدیدی از خدمات تلفن‌های‌همراه را در آمریکا عرضه می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد علاوه بر سیگنال‌های مخابراتی عادی، از سیگنال‌های اینترنت بی‌سیم از نوع «وای-فای»(Wi-Fi) نیز برای برقراری تماس استفاده کنند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این خدمات که احتمالا ابتدا در شهر «سیاتل» آمریکا راه‌اندازی خواهد شد، به کاربران تلفن‌های‌همراه اجازه می‌دهد به محض ورود به منطقه‌ای که تحت پوشش سیگنال‌های اینترنت بی‌سیم «وای-فای» باشد، بتوانند به صورت خودکار از این سیگنال‌ها به جای سیگنال‌های مخابراتی عادی برای برقراری تماس‌های تلفنی استفاده کنند و در هنگام خروج از ناحیه تحت پوشش اینترنت بی‌سیم نیز به صورت خودکار به استفاده از سیگنال‌های مخابراتی بازگردند. فناوری اتصالات اینترنتی بی‌سیم با برد کوتاه «وای-فای» هم‌اکنون به صورت یک استاندارد جهانی برای ارائه بی‌سیم اینترنت در مکان‌هایی نظیر کافی‌نت‌ها و فرودگاه‌ها استفاده می‌شود. به طوری که درحال حاضر شرکت‌های ارائه‌دهنده اشتراک‌های اینترنتی در بسیاری از نقاط شهرهای پیشرفته از همین فناوری برای ارائه اینترنت بی‌سیم، به ویژه برای کاربران لپ‌تاپ‌ها، استفاده می‌کنند.

«رابرت داتسون» مدیر اجرایی «تی-موبایل» در آمریکا اعلام کرد: فناوری جدید به گونه‌ای است که کیفیت صدا در هنگام سویچ شدن میان شبکه مخابراتی و شبکه اینترنت «وای-فای» هیچ تغییری نمی‌کند.

استفاده از اینترنت بی‌سیم به جای استفاده از شبکه‌های مخابراتی سبب آنتن‌دهی بهتر تلفن‌همراه در محیط‌های بسته شده و به علاوه هزینه‌های تماس‌های کاربران را نیز تا زمان حضور در محدوده تحت پوشش اینترنت بی‌سیم، کاهش می‌دهد.