به گزارش «ایسنا»، روزنامه تایمز اسرائیل در گزارشی ادعا کرد: «حامیان احیای برجام می‌گویند توافق مزبور به ارتش فرصت می‌دهد برای حمله‌های گسترده‌‌تر به ایران آماده شود و با دیگر تهدیدات منطقه‌‌ای مقابله کند اما گمان می‌‌رود این نظر در حلقه رهبری در اقلیت باشد.» چند ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی، از جمله رئیس ضداطلاعات ارتش، با وجود سیاست رسمی دولت این رژیم، از چندی پیش شروع به حمایت از احیای توافق هسته‌‌ای میان ایران و قدرت‌های جهان کرده‌‌اند. همزمان با انتشار این گزارش، پس از ماه‌ها بن‌بست، قدرت‌های جهانی برای از سرگیری مذاکرات احیای برنامه جامع اقدام مشترک آماده می‌شوند. بنا به گزارش وای-نت، مقامات ارشد اطلاعاتی اسرائیل اکنون به این باور رسیده‌‌اند که یک توافق بد از عدم توافق بهتر است، زیرا به ادعای آنها به اسرائیل فرصت می‌دهد برای رویکرد گسترده‌تر علیه ایران آماده شود.

در بخشی از این گزارش به مقامات حامی بازگشت به توافق هسته‌‌ای اشاره شده و آمده است که سرلشکر آهارون هالیوا، رئیس ضداطلاعات نظامی ارتش، سپهبد آمیت سعر که شاخه پژوهشی ضداطلاعات نظامی زیرنظر او است، سرلشکر اورن ستتر، رئیس اداره استراتژیک ارتش اسرائیل و سرلشکر تال کلمان، مقام مسوول ارتش اسرائیل در امور ایران حامی بازگشت به توافق هسته‌‌ای هستند. تایمز اسرائیل همچنین نوشت: «بنابر گزارش یدیعوت آحارانوت، مقامات اطلاعاتی بر این باورند که بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل هم از بازگشت به توافق حمایت می‌کند. او پیش‌‌تر گفته‌‌ بود از توافقی «گسترده‌‌تر، قوی‌‌تر و طولانی‌‌مدت‌‌تر» استقبال می‌کند.

اما در این گزارش آمده است که مقامات ارشد موساد، از جمله دیوید بارنِئا، رئیس این سازمان جاسوسی و آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل در جبهه مقابل قرار دارند.» یدیعوت آحارانوت می‌‌نویسد، موضع موساد این است که وجود یک توافق برای اسرائیل بد است و در حالت خوش‌بینانه حداکثر باعث خواهد شد ایران به مدت دو سال و نیم[تا پایان تاریخ توافق] به توسعه توانمندی‌‌های هسته‌‌ای‌‌اش ادامه ندهد. همچنین در این گزارش آمده است موساد فکر می‌کند علنی کردن مواضع مقامات اطلاعاتی برای تاثیر گذاشتن بر یاییر لاپید، نخست‌‌وزیر آتی اسرائیل جهت حمایت او از بازگشت به توافق انجام شده است.

چراغ سبز تل آویو به بایدن

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل در گزارشی با استناد به گزارش بدون منبع کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم مدعی شد: «اسرائیل ممکن است به عنوان بخشی از توافق انجام شده در سایه حمایت آمریکا در آستانه ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌‌ای، اجازه دهد که ایران به سوریه نفت بفرستد.» به گزارش «ایسنا»، تایمز اسرائیل نوشت، بر اساس گزارش کانال ۱۲، سه نفتکش از ایران راهی سوریه شده‌‌اند. این روزنامه مدعی شده ایران پیش‌تر با کشتی به سوریه و لبنان سلاح منتقل کرده است. در گزارش تایمز اسرائیل آمده است: «اجازه دادن برای انتقال این محموله‌های نفتی ظاهرا در راستای ایجاد تخفیف در تحریم‌ها، پیش از ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌‌ای انجام شده است که چند ماه دچار وقفه شده بود.» این روزنامه افزود: «کانال ۱۲ می‌گوید، اگر اسرائیل با انتقال این نفت موافقت کند، به شرط نظارت کامل آمریکا و شفاف‌‌سازی ایران خواهد بود که از این سازوکار برای انتقال تسلیحات استفاده نمی‌شود.»