دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر امسال برای اولین بار ۱۳میلیارد تومان برای تاسیس مراکز ترک اعتیاد، مراکز درمان‌گذری (DIC)، متادون‌درمانی (MMT) و اجتماع درمان مدار (TC) اختصاص داده است. فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: اختصاص این مبلغ بی‌سابقه‌ است و تقریبا هیچ محدودیتی برای ایجاد مراکز ترک اعتیاد در کشور وجود ندارد و به همه تقاضاها در این زمینه پاسخ داده می‌شود.

به گفته وی اگر چه اولویت در مبارزه با اعتیاد در کشور تقویت درمان معتادان است، ولی نمی‌توان معتادان خطرناک را به حال خود رها کرد و در مواقعی راه‌اندازی اردوگاه‌های نگهداری معتادان نیز لازم است و این خواست مردم است.

وی گفت: امسال هیچ کمبود بودجه‌ای در زمینه درمان معتادان نداریم و مباحثی که در مورد کاهش اعتبار درمان اعتیاد بیان می‌شود، مربوط به سال ۸۴ است و ربطی به مسوولان جدید ندارد.

مالکی اضافه کرد: اولویت و استراتژی اول ستاد مبارزه با مواد مخدر حمایت از درمان معتادان است و به علت بودجه درمان اعتیاد از ۳/۳میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۳میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.

وی گفت: با استفاده از این بودجه تعداد مراکز درمان گذری (DIC) از ۴۰ مرکز کنونی در کشور تا پایان سال به ۱۸۰ مرکز، مراکز متادون درمانی دولتی از ۳۰ مرکز فعلی به ۱۳۰ مرکز، مراکز متادون درمانی خصوصی از ۱۱۶ مرکز فعلی به ۲۵۰ مرکز، مراکز TC یا همان اجتماع درمان مدار از ۲۶ مرکز فعلی به ۳۰ مرکز افزایش می‌یابد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: علاوه بر آن مراکز پناهگاهی معتادان امسال از ۳ مرکز در کشور به هشت مرکز می‌رسد، ضمن اینکه مراکز افزایش دسترسی به معتادان در کشور نیز از ۸۰ مرکز فعلی به ۲۴۲ مرکز تا پایان امسال می‌رسد.