فهرست پروژه‌های بیمارستانی جدید اعلام شد

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، فهرست پروژه‌های بیمارستانی را که بر اساس قانون بودجه ۸۵ باید ساخته شوند، اعلام کرد. رحمت‌ا... حافظی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: فهرست ۲هزار تخت بیمارستانی که امسال باید ساخته شوند برای تبادل موافقتنامه بین وزارت مسکن و شهرسازی به عنوان مجری این پروژه‌ها و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به این سازمان فرستاده شده است و با امضای این موافقتنامه و تخصیص بودجه ۴۰میلیون دلاری آن کار اجرای این بیمارستان‌ها به زودی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد:‌ پروژه‌های بیمارستانی که امسال ساخته می‌شوند، در سه جدول مختلف شامل بیمارستان‌های کوچک ۱۰تخته در شهرهای بین ۲۰ تا ۵۰هزار نفر، بیمارستان‌های ۲۴ تخته در شهرهای با جمعیت بالای ۵۰هزار نفر که حداقل ۵۰ کیلومتر با نزدیک‌ترین بیمارستان فاصله داشته باشند و جدول ۳ شامل هشت بیمارستان فرسوده بالای ۵۰ سال قدمت است.

وی گفت: بر اساس جدول یک این موافقتنامه ۳۸۴ تخت بیمارستانی در قالب ۱۶ بیمارستان ۲۴ تخته در شهرهای سرایان، سربیشه، درمیان، فیض آباد و کلات در خراسان جنوبی، سرباز در استان سیستان و بلوچستان، منوجان در استان کرمان، آشخانه و فاروج در استان خراسان شمالی، ارسباران در آذربایجان شرقی، فراشبند، خشت و خفر در استان فارس، کوهرنگ در استان چهار محال و بختیاری، دیر در استان بوشهر و نکا در استان مازندران ساخته می‌شوند.

حافظی افزود: بر اساس جدول دوم، پروژه‌های بیمارستانی امسال ۳۲ بیمارستان کوچک ۱۰ تخته در شهرهای کوچک بین ۲۰ تا ۵۰هزار نفر جمعیت ساخته می‌شود که این بیمارستان‌ها در شهرهای دهاقان، ‌دولت آباد، درچه پیاز، گلدشت، قهدریجان، دهنان در استان اصفهان و فرخ شهر و هفشجان در استان چهار محال و بختیاری ساخته می‌شود.

وی گفت: این بیمارستان‌های ۱۰ تخته همچنین در شهرهای شوط در استان آذربایجان غربی، کنارک در استان سیستان و بلوچستان، شیبان در خوزستان، زرقان در استان فارس، محمدیه و محمود آباد نمونه در استان قزوین، عنبر آباد در کرمان، آزادشهر در استان گلستان، املش و سیاهکل در استان گیلان، محمود آباد، کجور و لاریجان در استان مازندران نیز ساخته می‌شوند.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: علاوه بر آن در شهرهای درمیان در خراسان جنوبی، روانسر در کرمانشاه، سی سخت، لیکک و باشت در استان کهکیلویه و بویر احمد و نیز در شهرهای شاهد شهر، چهار دانگه، ماهدشت، وحیدیه، پیشوا و کمال شهر در استان تهران نیز این نوع بیمارستان‌ها ساخته می‌شوند.

حافظی گفت: مجموع تخت‌های بیمارستانی که امسال به عنوان پروژه عمرانی وزارت بهداشت عملیات ساخت آن آغاز می‌شود، بر اساس مصوبه مجلس ۲هزار تخت است و علاوه بر ۳۲۰ تخت در ۳۲ بیمارستان دو تخته و ۳۸۴ تخت در ۱۶ بیمارستان ۲۴ تخته، ۱۲۹۶ تخت دیگر نیز به عنوان بیمارستان‌های جایگزین بیمارستان‌های قدیمی با قدمت بالای ۵۰ سال در شهرستان‌های دشتستان استان بوشهر، مسجد سلیمان در استان خوزستان، خوی در آذربایجان غربی، دامغان در استان سمنان، آمل در مازندران، بروجرد در لرستان و گنبد و بندرگز در استان گلستان ساخته می‌شود.