گروه حوادث- پیکر بی‌جان یک جوان جویای کار ایرانی در حالی که با اصابت ضربات چاقو از پای درآمده بود، در خانه‌اش در شهر سئول کره‌جنوبی پیدا شد. این حادثه هنگامی رخ داد که یکی از دوستان قربانی حادثه پس از تماس‌های پی‌درپی با او وقتی نتوانست اطلاعی از سرنوشتش به دست آورد به خانه او مراجعه کرد.

این پسر ایرانی وقتی با در بسته آپارتمان دوستش روبه‌رو شد با احساس اینکه باید حادثه ناگواری رخ داده باشد، پلیس محلی شهر سئول را در جریان قرار داد.

دقایقی بعد بازپرس جنایی شهر سئول به همراه اکیپی از ماموران پلیس خود را به محل حادثه رساندند. آنان پس از اینکه با کمک سرایدار مجتمع توانستند در آپارتمان را باز کنند با پیکر خون‌آلود و بی‌جان جوان ایرانی در حالی روبه‌رو شدند که آثار چند ضربه چاقو به گردن و شکم او دیده می‌شد.

با توجه به اینکه احتمال داده می‌شد جوان ایرانی جویای کار، قربانی سرقت مرگباری شده باشد، پلیس به تحقیق در این باره پرداخت و دریافت که هیچ وسیله با ارزشی از محل حادثه به سرقت نرفته است.

در بازرسی از لباس‌های قربانی حادثه مشخص شد وی «لطیف» نام داشته و ۳۲ ساله است. پلیس همچنان دریافت این جوان ایرانی از سه سال پیش با دریافت ویزای کار از صندوق‌های اشتغالزایی در ایران برای کار به کره‌جنوبی اعزام شده است. براساس تحقیقات پلیس کره‌جنوبی، این پسر ایرانی پس از وارد شدن به کره در یک کارخانه تولید لوازم پزشکی مشغول به کار شده بود، ولی پس از مدتی از آنجا بیرون آمده و تا زمان مرگ در یک نجاری کار می‌کرد. در حالی که کارشناسان پزشکی جنایی شهر سئول پس از کالبدشکافی علت مرگ را خودکشی اعلام کرده‌اند، خانواده این جوان ایرانی با مراجعه به بازپرسی دادسرای جنایی تهران خواستار پیگیری ماجرای مرگ پسرشان شدند.

آنان ادعا کردند وقتی پسرشان در طول مدت کار در کره‌جنوبی تمامی پول‌هایش را برای خانواده‌اش در ایران می‌فرستاد و گفته بود که بلیت برگشت به ایران را برای ۱۲مهر خریداری کرده و قرار بود به ایران بیاید،‌ چگونه ممکن است دست به خودکشی بزند.

با توجه به اظهارات مطرح شده از سوی خانواده پسر جوان، قرار است پس از انتقال جسد او به ایران بررسی‌های قضایی و پزشکی درباره علت مرگ او صورت گیرد.