درحالی که تنها چند روز از انتشار خبر تلاش هکرها برای نفوذ به رایانه‌های کاربران با استفاده از یک حفره امنیتی تازه‌شناسایی شده در مرورگر «اینترنت اکسپلورر» شرکت مایکروسافت می‌گذرد، گزارش‌های جدید نشان دهنده حملات جدید علیه یک حفره امنیتی تازه شناسایی شده در نرم‌افزار «پاورپوینت» همین شرکت است. به گزارش سایت اینترنتی «پی‌سی‌ورلد»، شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای ضد ویروس و امنیتی «مک‌آفی» از شناسایی حفره امنیتی خطرناک و جدیدی در نرم‌افزار مشهور «پاورپوینت» (MS PowerPoint) خبر داده است که تبهکاران اینترنتی در حال تلاش برای نفوذ به رایانه‌های کاربران با استفاده از آن هستند.

شرکت مایکروسافت نیز با تایید خبر شناسایی این حفره امنیتی جدید در محصول خود اعلام کرده است کاربران نگارش‌های

«آفیس۲۰۰۰» «آفیس اکس‌پی» و «آفیس ۲۰۰۳» در برابر حملات هکرها آسیب‌پذیر هستند.

شرکت «مایکروسافت» که به طور معمول در دومین سه‌شنبه هرماه به انتشار وصله‌های اصلاحی برای ترمیم ایرادهای امنیتی تازه شناسایی شده در محصولات خود اقدام می‌کند، هفته گذشته مجبور شده بود به طور اضطراری و خارج از برنامه ماهیانه خود، یک وصله اصلاحی را برای ترمیم حفره خطرناک شناسایی شده در مرورگر «اینترنت اکسپلورر» منتشر کند و هم‌اکنون دوباره با مشکل مشابهی مواجه شده است.

به گفته کارشناسان، با توجه به اینکه تعداد کاربران «پاورپوینت» بسیار کمتر از تعداد کاربران «اینترنت اکسپلورر» است، حفره جدید کاربران بسیار کمتری را تهدید می‌کند و «مایکروسافت» احتمالا در ترمیم آن عجله نخواهد کرد.

تاریخ بعدی انتشار جدیدترین وصله‌های اصلاحی نرم‌افزارهای مایکروسافت روز دهم اکتبر خواهد بود که وصله اصلاحی حفره تازه شناسایی شده در «پاورپوینت» احتمالا در همان زمان ارائه خواهد شد.

کارشناسان «مک‌آفی» به کاربران مجموعه «آفیس» هشدار دادند تا پیش از انتشار وصله‌های اصلاحی جدید توسط «مایکروسافت»، از اجرا کردن فایل‌های «پاورپوینت» که توسط افراد غریبه و غیرمطمئن برای آنها ارسال شده، خودداری کنند.