برای توسعه و تشویق مردم ترکیه به استفاده بیشتر از رایانه و اینترنت، اجرای طرح «برای هر خانه رایانه و اینترنت سریع» با پیشقدمی بخش خصوصی در این کشور آغاز شد. در این طرح شرکت اینترنتی «تی.تی.نت.» وابسته به شرکت مخابرات ترکیه (ترک تله کوم) به عنوان تامین‌کننده، «ای.دی.اس.ال»، مایکروسافت به عنوان تامین‌کننده سامانه، «اینتل» به عنوان تامین‌کننده سخت‌افزار و شرکت‌های «وستل» و «کاسپر» به عنوان تامین‌کننده «پی.سی (رایانه شخصی)» مشارکت دارند.

با اجرای این طرح برای متقاضیان، رایانه و خط اینترنتی به قیمت بین ۳۷۱و ۴۸۱دلار (بدون احتساب ۱۸در صد مالیات ارزش افزوده) با اقساط ۳۶ماهه اعطا خواهد شد.

انتظار می‌رود حدود ۲۰۰هزار خانوار در چارچوب این طرح که تا پایان سال‌جاری میلادی اجرا خواهد شد، صاحب رایانه شده و به شبکه اینترنت وصل شوند.

«رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه در آیین شروع این طرح در آنکارا گفت: «ترکیه به سرعت باید به جامعه اطلاعاتی تبدیل شود و دولت ترکیه در این راه طرح‌های بزرگی را به سرعت به مورد اجرا می‌گذارد.» وی با تقدیر از طراحان این طرح، گفت: «اینترنت ابزار مهم ارتباطی قرن است که باید مانند هر ابزار دیگر، از آن استفاده صحیح و درستی شود.» اردوغان گفت: «اینترنت اگر دست انسان‌های ناباب باشد، در راه خدمت به تروریسم جهانی از آن استفاده خواهند کرد و اگر دست انسان‌های درستکار باشد، آن را در راه خدمت به مردم و صلح‌جهانی به کار خواهند برد».

«پاوول دوئونی» مدیر عامل شرکت «ترک تله کوم» نیز گفت: «سرمایه‌گذاری این شرکت برای توسعه شبکه‌های ارتباطی در ترکیه ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود که مشترکین «ای.دی.اس.ال» از رقم سه‌میلیون فعلی در سال‌جاری به پنج‌میلیون مشترک در سال آینده برسد.