احمدی‌نژاد‌: مبارزه با فساد، عزم ملی می‌خواهد

ایرنا - رییس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: ملت ایران سر سوزنی زیر بار تهدید و ظلم قدرت‌ها‌ی بزرگ نخواهد رفت و تا رسیدن به قله‌های هسته‌ای یک «یاحسین(ع)» دیگر لازم است. احمدی‌نژاد در بیستمین سفر استانی خود به غرب استان تهران در جمع مردم کرج افزود: ملت ایران در بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای مصمم است و در راه حق مسلم خود برای استفاده از این انرژی ایستاده است.

وی گفت که ملت عزیز ایران راه طولانی را پیموده‌است و امروز به لطف خداوند شرایط جهانی برای این ملت بهتر، مستحکم‌تر و عالی‌تر شده است.

احمدی‌نژاد‌ با بیان اینکه قدرت‌ها‌ی زورگو در مقابل اراده ملت ایران برای دستیابی به حقوق مسلم خود از طریق سیاسی، شکست خورده‌اند، افزود: آنها امروز پس از شکست در درخواست خود برای تعطیلی کامل فعالیت‌های هسته‌ای ما به سه ماه تعلیق این فعالیت‌ها بسنده کردند، ولی در پی پافشاری ملت ایران برای ادامه این راه درخواست خود را به یک روز تعطیلی فعالیت‌های صلح‌آمیز ما کاهش داده و حتی خواستار این تعطیلی با بهانه‌هایی مانند «مشکل فنی» شدند.

رییس‌جمهوری افزود: قدرت‌ها‌ی زورگو در پی این هستند تا با فشارآوردن به ایران برای تعطیلی موقت فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود، با استفاده از رسانه‌های تبلیغاتی که در اختیار خود دارند این گونه به جهانیان القا کنند که ایران کوتاه آمد و به خواسته آنان تن داد و با این کار، نشان دهند که حق با آنها است.

وی هدف دوم قدرت‌ها‌ی زورگو را برای تعطیلی موقت فعالیت‌های هسته‌ای ایران، ایجاد رخنه در صفوف به هم فشرده ملت ایران برای دستیابی به استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای ذکر کرد.

احمدی‌نژاد‌ با اشاره به اینکه قدرت‌ها‌ی زورگو سه سال پیش همین اقدام را برای تعطیلی فعالیت‌های هسته‌ای ما انجام دادند، افزود: مسوولان وقت به تصور اینکه بخواهند جلب اعتماد کنند، اقدام به تعطیلی داوطلبانه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کردند و در نهایت این امر به تعطیلی کامل این فعالیت‌ها انجامید و حتی آنان این موضوع را برای خود به منزله یک قانون الزام‌آور دانستند.

رییس‌جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما اهل گفت‌وگو در چارچوب عادلانه بر پایه قطعی دفاع از حقوق مسلم ملت ایران با همه کشورهای جهان هستیم و از ابتدا هم اهل مذاکره بوده‌ایم و فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ما نیز زیر نظر آژانس است.

وی گفت: آنها مخالف سلاح هسته‌ای نیستند بلکه مخالف پیشرفت ما هستند، چرا که در همین منطقه ما، برخی رژیم‌ها به انواع سلاح هسته‌ای مجهز هستند و هیچ نگرانی ندارند و حتی خودشان هم هر روز سلاح هسته‌ای می‌سازند، اما از اینکه ملت ما انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای داشته باشد، نگران هستند.

احمدی‌نژاد‌ تصریح کرد: علت نگرانی آنها از پیشرفت ملت ایران این است که با توجه به سابقه فرهنگی و جوانان هوشمند ما می‌دانند که ملت ایران این ظرفیت را دارد که به محض دسترسی به فناوری‌های پیشرفته، به یک قدرت جهانی تبدیل شود.

رییس‌جمهوری در ادامه سخنان خود در جمع مردم کرج گفت: کرج نباید مشکلات تهران را تحمل کند و اولین کار دولت این است که نگاه خود را به کرج تغییر دهد.

وی افزود: این شهر (کرج) نباید به منزله مخزنی تلقی شود که مشکلات تهران را به این نقطه منتقل کند.

وی گفت: باید نگاه به کرج یک نگاه مستقل و به عنوان دومین کلانشهر کشور باشد و دولت در این راستا به لحاظ ساختاری، اداری و اجرایی با کمک نمایندگان نسبت به وضعیت این منطقه تجدیدنظر اساسی خواهد کرد.

احمدی‌نژاد‌ با اشاره به سکونت یک و نیم‌میلیون نفر از بهترین جمعیت مردم ایران در کرج، تصریح کرد: خلاصه ایران امروز در کرج زندگی می‌کنند و انشاء‌ا... تلاش خواهیم کرد تا این شهرستان به طور مستقل نگریسته شود.

وی افزود: ارتباط کرج با تهران یکی از مسایل شهر کرج است و در این زمینه انواع گوناگون ارتباط از جمله حمل‌ونقل، توسعه اتوبان، مترو و شبکه اتوبوسرانی مد نظر است.

وی با اشاره به اینکه قطار شهری کرج باید به طور کامل طراحی شود تا بتواند حمل‌ونقل شهری را اصلاح کند، افزود: احیای بافت فرسوده، افزایش حقابه کرج به هفت متر مکعب، امنیت و بیکاری از جمله مسائل مورد توجه در این شهرستان است.

رییس‌جمهوری با بیان ۱۷پاسگاه انتظامی در کرج باید تا قبل از تابستان سال آینده از سوی وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی راه‌اندازی شود و در خدمت مردم قرار گیرد، افزود: یکی از مهم‌ترین کارهای دولت امروز تلاش برای ایجاد اشتغال جوانان و مبارزه با بیکاری است و در ارتباط با کرج نیز ایجاد یک شهرک صنعتی بزرگ پیش‌بینی شده‌است.

احمدی‌نژاد‌ با بیان اینکه توزیع عادلانه تسهیلات ارزان قیمت برای جوانان از جمله دیگر اقدامات دولت است افزود: دو‌هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت امسال به کرج اختصاص یافته اما این مقدار با توجه به استعداد بالای جوانان کرجی کم است و افزایش می‌یابد.

رییس‌جمهوری تصریح کرد: مناصب و مقام‌ها امانت الهی است و برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور است، مبادا کسی از این امر برای سوء‌استفاده مالی، امکانات و به دست آوردن امتیازات استفاده کند و اگر کسی این کار را بکند نه تنها عضو دولت نیست، بلکه عضو مردم ایران هم نیست.

وی با درخواست از مردم برای نظارت بر فعالیت‌های همه دست‌اندرکاران کشور جهت برقراری و تضمین سلامت کارها افزود: مبارزه با فساد یک عزم ملی‌ می‌طلبد و اگر مسوولان گوش نکردند، مردم فریاد بزنند.

احمدی‌نژاد‌ همچنین با اشاره به اینکه چهار مجموعه ورزشی مجهز برای دختران و پسران کرج ساخته خواهد شد، افزود: باید دست به دست هم دهیم تا دولت هم در کنار شما مفاسد را ریشه‌کن، و ساختار اداری را نیز اصلاح کند.