قنبری افزود: دو نفر از سارقین که یکی با خانواده به خارج از کشور رفته بود دستگیر شدند. قطعا قصور امنیتی وجود داشته و ابتدایی‌ترین امکانات نیز در در ورودی وجود نداشت. در ورودی بانک مانند دری ساده بوده است که به سادگی باز شده و گاوصندوق با هواگاز کوله‌ای بریده شده است. البته ما یک ماه پیش درباره این موضوع به بانک تذکر داده بودیم. وی در ادامه اظهار کرد: سارقین اصلی ۴ نفر بودند. افرادی که دستگیر شدند مرتبط به سارقین اصلی بودند که تعدادی از اموال مسروقه را در اختیار داشتند. برخی نیز سارقین اصلی را به فرودگاه رساندند یا اقدامات قبلی و بعدی سرقت را تسهیل کردند. ماموران ما از طریق دوربین‌های شهری اطلاعات ذی قیمتی کسب کردند. دو عضو اصلی سرقت نیز که الان خارج از کشور هستند دستگیر شدند و مراحل انتقال را می‌گذرانند. این دو نفر قبلا سابقه سرقت در شمال کشور را داشتند و بقیه افراد حاضر در این سرقت سارقین معمولی بودند.

وی افزود: پلیس با استفاده از اطلاعات خوب با دقت بسیار بالا و با بهره‌مندی از تجهیزات هوشمندسازی پلیس و به کارگیری همه داده‌ها توانست مجرمین را پیدا و دستگیر کند.

از سوی دیگر سردار محمد قنبری گفت: مساله‌ای که عنوان شده درباره قطع بودن دوربین‌های شهری هیچ ارتباطی به سرقت از صندوق‌های امانات بانک ملی ندارد و از طریق همین دوربین‌ها ما اطلاعات بسیار ارزشمندی از صحنه جرم به دست آوردیم. درهمین حال سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با «ایسنا» از پلمب شعب بانکی ناامن خبر داد.