خصوصی‌سازی امکان‌پذیر نیست

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت‌:با وجود افزا‌یش هزینه‌ها، افزایش نیافتن قیمت بلیت هواپیما منجر به بروز مشکلات متعدد از جمله سوانح هوایی شده است. مهدی علیاری، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در مورد عواقب ثابت ماندن قیمت بلیت هواپیما، اظهار داشت: با وجود افزایش هزینه‌ها، این مساله در کوتاه‌مدت منجر به بروز مشکلات متعدد از جمله سوانح هوایی شده و در بلندمدت به علت اینکه ناوگان دائما درحال فرسوده شدن است، سبب کاهش کارایی هواپیما ونیز کیفیت خدماتی که در آنها ارائه می‌شود خواهد شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد هیچ گاه با افزایش قیمت بلیت هواپیما بازار تقاضا دچار نوسانات قابل ملاحظه‌ای نشده است.

وی با بیان اینکه حتی با افزایش ۵۰درصدی قیمت بلیت هواپیما توسط هما، تقاضا نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه افزایش هم داشت،‌ گفت: این امر نشان‌دهنده وجود تقاضاهای پنهانی است که در زمان افزایش و بهبود ناوگان هوایی خود را نشان می‌دهند.

علیاری ادامه داد: با روند فعلی قیمت بلیت هواپیما، خصوصی‌سازی شرکت‌های هوایی امکان‌پذیر نخواهد بود .

وی تاکید کرد: قبل از خصوصی‌سازی باید آزادسازی قیمت‌ها عملی شود تاشرکت‌های هوایی بتوانند در یک بازار رقابتی خودشان تصمیم‌ بگیرند که مایلند به صورت دولتی و یا خصوصی به فعالیت خود ادامه دهند.