رییس هیات‌مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران گفت‌‏: این کانون از ابتدای سال جاری در جلسات شورای‌عالی اشتغال شرکت نکرده است. به گزارش ایلنا، «محمد عطاردیان» تاکید کرد: کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران از نحوه برگزاری جلسات شورای‌عالی اشتغال و مصوبات آن بی‌اطلاع است.

وی تاکید کرد‌‏: این شورا در دولت گذشته با هدف تدوین استراتژی اشتغال تشکیل شد اما تا این لحظه هیچ سیاست جامع و کلی برای اشتغال کشور تدوین نشده است.

وی افزود: از زمان تشکیل دولت جدید جلسات شورای‌عالی اشتغال ۲ بار و بدون حضور نمایندگان کارفرمایی تشکیل شده است.

نماینده کارفرمایان در شورای‌عالی اشتغال با تاکید بر اینکه دولت وعده داده بود جلسات آینده شورای‌عالی اشتغال از ابتدای سال ۸۵ با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار‌‏شود، گفت‌‏: تا این لحظه از چگونگی برگزاری جلسات این شورا بی‌خبر هستیم.

«عطاردیان» با اشاره به برنامه‌های مهمی چون کار شایسته، اصلاح قانون کار، پرداخت تسهیلات مالی در قالب طرح‌های ضربتی اشتغال، حمایت از کارآفرینان و بنگاه‌های زودبازده گفت‌‏: در این موارد شورای‌عالی اشتغال می‌تواند بهترین تصمیمات را اتخاذ کند.

وی با تاکید بر آمادگی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران برای حضور فعال در جلسات این شورا گفت: دیدگاه‌های این کانون در مورد مسائل مختلف از جمله استراتژی اشتغال آماده ارائه است.