شرکت نوکیا به دنبال فرصتی است تا بتواند جایگاه خود را در میان مصرف‌‌کنندگان آمریکایی مجددا به دست آورد، اما بسیاری از تحلیلگران معتقدند این شرکت بزرگ سازنده گوشی در جهان برای غلبه بر رقیب دیرینه خود یعنی شرکت آمریکایی موتورولا باید ساختار کلی گوشی‌های خود را دگرگون سازد و یک تغییر کلی در طرح گوشی‌‏ها ایجاد کند. به گزارش ایلنا، بنابر آمار محاسبه شده، نوکیا تنها ۱۳‌درصد کل بازار فروش گوشی‌‏های تلفن‌همراه در ایالات‌متحده آمریکا را دارا است، این در حالی است که این رقم در مورد گوشی‌‏های موتورولا و سامسونگ به ترتیب ۴۴ و ۱۶‌درصد گزارش شده است.

این آمار نشان‌دهنده یک سقوط ناگهانی برای شرکت نوکیا است که سهم آن در بازار آمریکا طی سال ۲۰۰۱، معادل ۳۲‌ درصد دربرابر ۲۰‌درصد سهم موتورولا گزارش شده بود.

تحلیلگران معتقدند، چنانچه نوکلیا بخواهد همچنان با مدل‌‏های کنونی خود که شبیه آنها در موتورولا و سامسونگ نیز مشاهده می‌‏شود به بازار آمریکا نفوذ کند بی‌شک با شکست مواجه خواهد شد.

اما چنانچه بر روی مدل‌‏های سری CINGULAR که دارای فناوری بی‌سیمی GSM است بیشتر مانور دهد احتمال نفوذ بیشتر در بازار فروش تلفن همراه آمریکا تا‌حدی افزایش خواهد یافت.