خبرگزاری فارس- مدیر روابط عمومی‌رجاء گفت: قیمت بلیت قطار کمتر از یک سوم هزینه تمام شده آن است، در حالی که برای هر نفر کیلومتر، ۱۴۰ ریال هزینه می‌شود تنها ۴۰ریال آن با فروش بلیت تامین می‌شود. رمضان قلی‌نژاد با بیان اینکه شرکت رجاء از سال ۸۲ تاکنون قیمت بلیت‌ها را افزایش نداده است، اظهار کرد: این در حالی است که برای هر نفر کیلومتر، هزینه تمام شده ۱۴۰ ریال و قیمت دریافتی توسط رجاء ۴۰ ریال است. مدیر روابط عمومی ‌شرکت رجاء افزود: اگر همین روند ادامه داشته باشد با اختلاف موجود بین قیمت دریافتی و هزینه تمام شده تا ده سال آینده سرمایه این شرکت به شدت مستهلک شده و خدمات مسافری نیز افت شدیدی پیدا خواهد کرد. وی با بیان اینکه پرداخت حجم عظیمی ‌از یارانه بابت سوخت، مواد خوراکی و سایر مواد مصرفی برای دولت بار مالی بسیار زیادی به همراه دارد، گفت: برای نمونه تحقیقات نشان داده است که اگر قیمت گازوئیل دوبرابر شود تاثیر چندانی روی نرخ تورم در کشور ندارد ولی شاخص قیمت حمل و نقل حداکثر ۱۰درصد افزایش پیدا می‌کند. وی افزود: این در حالی است که درآمد ایجاد شده از این محل یک‌میلیارد دلار خواهد بود.

قلی‌نژاد در ادامه با اشاره به هزینه ۶میلیارد دلاری در هر سال برای جبران خسارات ناشی از تصادف‌ها، بر بهبود کیفیت حمل‌ونقل جاده‌ای و در نتیجه کاهش این هزینه تاکید کرد و گفت: می‌توان با کاهش این هزینه‌ها و ایجاد درآمدهایی برای دولت توجه بیشتری به

حمل و نقل ریلی داشت و با اختصاص این قبیل درآمدها به این بخش، کیفیت و کمیت خدمات را بدون هیچگونه افزایشی در قیمت بلیت‌ها افزایش داد.

وی افزود: برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها باید تامین این اعتبار به روش‌های مختلف، مورد بررسی قرار گرفته و هرچه سریع‌تر در این راستا اقدام شود.