ایلنا- به مناسبت ماه مبارک رمضان، گوشت گوسفندی عشایر حداقل یک هزار تومان زیرقیمت بازار در فروشگاه‌‏های عشایری توزیع می‌‏شود. مهندس فرهاد مشیر غفاری، ‌‏مدیر امور عشایر استان تهران،با اعلام این مطلب گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان در سه فروشگاه عشایری در سطح شهر تهران گوشت گوسفندی بره حداقل یک‌‏هزار تومان زیرقیمت بازار عرضه می‌‏شود.

وی، افزود: در حال حاضر قیمت گوشت گوسفندی در بازار آزاد کیلویی۶۲۰۰تومان است، در حالی که گوشت گوسفندی عشایری در فروشگاه‌‏های عشایری با قیمتی کمتر از ۵هزار تومان عرضه می‌‏شود.

مشیر غفاری، با بیان اینکه ‏که در آغاز به‌‏کار این فروشگاه‌‏ها گوشت گوسفندی عشایری به قیمت ۴۶۰۰تومان به فروش می‌رسید، افزود: با توجه به نوسانات قیمت گوشت قرمز در بازار و افزایش قیمت دام زنده هم‌اکنون گوشت گوسفندی با قیمت ۵هزار تومان و اندکی کمتر به فروش می‌‏رسد.

وی، با اعلام این‌‏که در روز حدود ۱۵۰لاشه گوسفند در هر فروشگاه عشایری عرضه می‌‏شود، اعلام کرد: عرضه گوشت ارزان قیمت عشایری از طریق شرکت‌‏های تعاونی عشایری صورت می‌‏گیرد و اگر حداقل حدود ۵۰ تا ۱۰۰میلیون تومان نقدینگی در اختیار اتحادیه تعاونی عشایری استان تهران قرار گیرد، قادر هستیم در روز ۵۰۰لاشه گوسفند را در فروشگاه‌‏های عشایری توزیع و به فروش برسانیم.

مدیر امور عشایر استان تهران، افزود: مکان‌‏هایی که برای عرضه گوشت عشایری در حال حاضر وجود دارد، سه فروشگاه است که اگر با حمایت دولت بتوانیم هزینه کمتری را بابت اجاره غرفه‌‏های عرضه مستقیم گوشت بپردازیم و یا حتی به صورت رایگان یا حداقل اجاره این مکان‌‏ها از سوی دولت تامین ‌‏شود، می‌‏توانیم در ماه مبارک رمضان گوشت عشایری ارزان قیمت را در ۱۰ فروشگاه عشایری توزیع کنیم.

وی، با بیان این‌‏که در مکان‌‏هایی که تابلوی فروشگاه عشایری نصب شده، گوشت گوسفندی عشایری حداقل یک هزار تومان زیرقیمت بازار در اختیار مصرف‌‏کنندگان قرار می‌‏گیرد، ادامه داد: این مکان‌‏ها در حال حاضر در خیابان بزرگمهر، تقاطع خیابان آذربایجان و آزادی و تعاونی مصرف وزارت جهادکشاورزی واقع در بلوار کشاورز استقرار دارند و به عرضه گوشت گوسفندی ارزان قیمت می‌پردازند.