آیت‌الله سبحانی در بخشی از پیام خود نوشت: ناگفته پیدا است کسانی که در این مصیبت بزرگ دست‌اندر‌کار بوده‌اند باید پاسخگو باشند؛ از خداوند متعال برای خانواده‌های مصیبت‌زده صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.  به گزارش جماران، آیت‌الله فاضل لنکرانی نیز در پی حادثه دلخراش آبادان در پیامی نوشت: حادثه بسیار دلخراش سقوط متروپل در آبادان که منجر به از دست دادن و مجروح شدن جمعی از عزیزان و هموطنان شد قلوب همه را جریحه‌دار و ملت مسلمان و انقلابی ایران را داغدار کرد. وقوع چنین حوادث ناگواری خصوصا بعد از تجربه بسیار تلخ ساختمان پلاسکو در تهران به هیچ‌وجه مورد انتظار نبود، باید این حادثه کاملا ریشه‌یابی شود و مسوولان و کسانی که در این امر کوتاهی کرده‌اند با شدت و قاطعیت مورد مواخذه قرار گیرند.

واکنش علی لاریجانی

همچنین علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از قوه‌قضائیه درخواست کرد تا عاملان فاجعه ساختمان متروپل آبادان هر چه سریع‌تر به‌سزای عمل‌شان برسند.  به گزارش «ایسنا»، علی لاریجانی در توییتی با اشاره به حادثه فروریختن ساختمان متروپل در آبادان نوشت: آبادان قهرمان در مصیبت عزیزانش گرچه عزادار است، اما مقاوم و استوار ایستاده. ضروری است قوه‌قضائیه، با صلابت، عاملان این فاجعه را هرچه سریع‌تر به‌سزای عمل خود برساند. آبادان قهرمان عزادار است.

تکذیب نسبت خانوادگی عبدالباقی با شمخانی

در خبری دیگر به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه حسین عبدالباقی، مالک «متروپل» از بستگان خانوادگی علی شمخانی است خبرگزاری تسنیم در این باره از منابع مطلع پیگیری کرد که آنها اعلام کردند حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل که در حادثه ریزش این ساختمان کشته شده هیچ رابطه سببی و نسبی با شمخانی ندارد و این مدعا کذب است.