همکاری اینتل و زیمنس برای پیشبرد نسل دوم VOIP

دو شرکت اینتل و زیمنس روز جمعه اعلام کردند اقدام به همکاری با یکدیگر کرده‌اند. این همکاری در قالب امضای موافقتنامه‌ای برای کار مشترک روی پروتکل اینترنتی VOIP انجام می‌شود تا از این طریق راه‌حلی برای برقراری ارتباطات همسان تلفنی در سراسر جهان به یاری اینترنت پیدا شود.

این دو شرکت موافقت کرده‌اند بودجه مشترک این پروژه را تامین کرده، مشترکا روی طرحی کار کنند که هدف نهایی آن برقراری چندین ارتباط امن بی‌سیم همزمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشد. هدف بلندمدت این پروژه نیز برقراری همکاری علمی افقی بین این دو غول ارتباطات برای یافتن راه‌حل‌هایی می‌باشد که به بخش‌های مختلف بازار این انگیزه را بدهد تا از عناصر موثر در بازار، مثل سرویس‌های مختلف جدید مخابراتی، خدمات الکترونیکی مالی، و برنامه‌های دیجیتالی بهداشتی و پزشکی استفاده بهینه کنند.

در این قرارداد از مسوولان دو شرکت خواسته شده تلاش‌های مشترکی را برای توسعه بازار و معرفی جدیدترین پدیده‌های تکنولوژی آغاز و پیگیری کنند.

هدف کلی از این تلاش مشترک فراهم‌آوردن امکان برقراری ارتباطات مختلف و همزمان برای بازرگانان است. آنها معتقدند این توانایی‌های شگرف باید برای بازرگانان به خوبی نمایش گذاشته شود و به آنها ثابت شود استفاده از طرح‌هایی مثل آنچه اینتل برایشان تدارک دیده است، مثل Intel® dual-core technoloy، و محصولات Hipath ۸۰۰۰ و TMOpenScape شرکت زیمنس به آنها کمک خواهد کرد بهترین نتیجه را از سرمایه‌گذاری‌های خود به دست آورند.