یک شرکت تفریحات گوشی‌های همراه به نامTocmag بـــــــه آدرس اینترنتـــــــی http://www.tocmag.com اعلام کرده یک سرویس کاملا جدید و مجانی راه‌اندازی کرده است که محتویات آن برای اشخاص و شرکت‌های تجاری قابل استفاده است. شرکت Tocmag برای مشترکان و اپراتورهای تلفن‌های همراه این امکان را فراهم کرده تا مجله‌های کوچکی برای مطالعه روی گوشی‌های موبایل طراحی کنند که شامل چندین صفحه متن، تصاویر مختلف و فیلم‌های ویدئویی باشد. این گونه مجلات به کمک یک سیستم Java قابل «دانلود» کردن، یا خواندن هستند.

مجله‌های Tocmag به دو صورت قابل طراحی و تهیه هستند: مجله‌های خصوصی و مجله‌های عمومی، مجله‌های خصوصی آنهایی هستند که تنها برای نویسندگان آنها و دوستانشان قابل مطالعه هستند، در حالی که خواندن مجلات عمومی، که در سایت اینترنتی Tocmag.com قابل مطالعه هستند، چنانچه از نامشان پیداست برای همگان آزاد است.

رییس دپارتمان فناوری شرکت Tocmag، مایک فرامپتون[۱] این سرویس شرکتش را چنین توصیف می‌کند، «این نخستین بار است که مردم می‌توانند متون طولانی معنادار خود را روی گوشی‌های همراه قرار بدهند و آنها را به هر نقطه از جهان که بخواهند ارسال کنند.»

وی می‌افزاید، «به یاری سیستم مجانی ما دیگر تقربیا هیچ حد و مرزی برای حجم ارسال متون، عکس‌ها، وفیلم‌های ویدئویی با استفاده از گوشی‌های همراه باقی نمانده است و این بدان معنا است که مردم دیگر در بند محدودیت‌های SMS‌ها و MMS‌ها نخواهند بود.

این سرویس که از طریق http://www.tocmag.com در سراسر جهان به صورت مجانی قابل دسترسی است، امکان «دانلود» بسیار آسان محتواهای گوناگون را با امکان صفحه‌بندی حرفه‌ای به دلخواه با کمک ابزاری که استفاده از آن ساده است برای مشترکان تلفن‌های همراه فراهم کرده است و به مردم عادی این امکان را داده است که متون multi-media برای استفاده مشترکان تلفن‌های همراه را در معرض دید عموم، یا افراد خاص، قرار دهند.

مایک فرمپتون می‌افزاید: امیدوارم Tocmag بین اعضای جامعه جهانی وبلاگ‌نویسان محبوبیت پیدا کند، یعنی کسانی که به‌طور مرتب وبلاگ می‌نویسند یا podcast می‌کنند، دریابند که از این پس می‌توانند مطالب مورد نظرشان را روی گوشی‌های همراهشان دریافت یا به کمک آنها ارسال کنند.