در صورتی که دولت رفتار ارباب‌منشانه خود نسبت به کارگر و کارفرما را کنار بگذارد می‌توان انتظار داشت که اشتغال پایدار در کشور ایجاد شود. ناصر برهانی، رییس هیات‌مدیره کانون هماهنگی شورای اسلامی‌ کار استان تهران، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بنگاه‌های اقتصادی زودبازده گفت: طرح بنگاه‌های اقتصادی زودبازده نیز مشابه طرح ضربتی اشتغال است و راهکار جدیدی برای ایجاد اشتغال در کشور نیست.

او افزود: مسوولان وزارت کار برای ایجاد اشتغال در کشور به هر دری می‌زنند، به طوری که وزارت کار از طریق بانک رفاه اقدام به این کار کرده است که ۱۰‌درصد از ۱۴‌درصد سود تسهیلات وام‌های بنگاه‌های اقتصادی زودبازده نیز از سوی سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود که در این راستا باید نظارت وزارت کار بر اجرای این طرح افزایش یابد تا کارفرمایان نتوانند با بهره‌گیری صوری از کارگران از وام ۱۰‌میلیون تومانی این طرح استفاده کنند.

برهانی بیان کرد: سازمان تامین‌اجتماعی نیز برای پرداخت کمتر بیمه بیکاری، اجرای این طرح را پذیرفته است و دولت نیز اعتبارات لازم را در اختیار این سازمان قرار داده است.

وی با بیان اینکه اجرای این گونه طرح‌ها در گذشته موفق نبوده است تصریح کرد: دولت برای ایجاد اشتغال پایدار باید فشارهای موجود بر کارفرمایان همچون عوارض مختلفی که از کارگاه‌ها می‌گیرند را با استفاده از منابع ملی کاهش دهد تا فشار کارفرمایان نیز بر نیروی کار کاسته شود.

رییس هیات‌مدیره کانون هماهنگی شورای اسلامی‌ کار استان تهران با تاکید بر ارائه تسهیلات به کارفرمایان از سوی دولت گفت: بنگاه‌های اقتصادی نیز تنها موجب جذب کارگران در کوتاه‌مدت و افزایش میزان قراردادهای موقت و سفید امضا در کارگاه‌ها می‌شود.