توصیه‌های زیر، نکات ایمنی عبور از معابر درون شهری برای عابران، به‌خصوص کودکانی که، می‌خواهند وارد محیط جدید خارج از خانه شوند و بهتر است که با قوانین و مقررات و نکات آموزشی برای حفظ جان خود آگاه باشند را، یادآوری می‌کند. ۱ - وظیفه والدین این است که تا زمانی که کودک به سنی نرسیده که قادر به درک قوانین و تصمیم‌گیری باشد، اجازه خارج شدن از خانه را به او ندهند.

۲ - ابتدا باید بدانید که در مواقعی که کودک همراهتان است بیش از مواقع دیگر نکات آموزشی و قوانین را رعایت کنید تا کودک به درستی الگوبرداری کند.

۳ - باید به کودک بیاموزید که بهتر است از ایمن‌ترین راه برای عبور از عرض خیابان استفاده کند، محل‌هایی مانند زیرگذر، پل عابر پیاده، خطوط عابر پیاده یا هرنقطه‌ای که توسط پلیس یا گشت عبور مدارس یا مربیان و بازرسان ترافیک کنترل می‌شود.

۴ - بهتر است برای عبور از عرض خیابان همیشه محل‌هایی را انتخاب کنید که همه جهات را خوب ببینید بدون هیچ‌گونه مانع و محدودیتی به‌طوری که، میدان دید وسیعی در اطراف داشته باشید.

۵ - حتی‌الامکان از بین ماشین‌های پارک شده و نقاط کور پیچ‌ها و سربالایی‌ها و سرازیرهای تند و از میان بوته‌های کنار پیاده‌رو عبور نکنید.

۶ - همیشه از مکانی عبور کنید که، رانندگان بتواند به راحتی شما را ببینند.

۷ - همیشه برای عبور از خیابان‌ها، بر روی لبه پیاده رو توقف کنید و در جاده‌ها در کناری بایستید که زیاد به ماشین‌ها نزدیک نباشید، ولی بتوانید نزدیک شدن ماشین‌ها را ببینید.

۸ - لازم است که به خوبی به اطرافتان نگاه کنید و صداها را خوب گوش دهید.

۹ - همیشه زمانی از عرض خیابان عبور کنید که فاصله مطمئنه را با وسیله نقلیه و ضمنا وقت کافی را برای عبور داشته باشید.