گروه حوادث- سارقان موتورسوار مسلح پس از حمله به ۲ مرد جواهر فروش، ۱۰ کیلو طلای آنها را دزدیدند. این حادثه ساعت ۲۱ شنبه یکم مهر‌ماه سال‌جاری در حوالی بازار تهران هنگامی رخ داد که دو مرد جواهر فروش با ترک مغازه جواهرفروشی خود به طرف فرودگاه در حرکت بودند تا از آنجا به شهر اصفهان بروند.

سه موتور سیکلت با ۵ سرنشین ناگهان آنان را به محاصره خود درآورده و با تهدید کارد، سعی کردند کیف حاوی طلا را به سرقت ببرند ولی با مقاومت آنها روبه‌رو شدند. در این هنگام موتورسواران مسلح با پاشیدن گازهای اشک‌آور به صورت طعمه‌های خود آنان را زمین‌گیر کرده و اقدام به ضرب و جرح آنها کردند.

در حالی که درگیری بین دو مرد جواهرفروش و سارقان موتورسوار ادامه داشت یکی از مردان جواهرفروش بر اثر شدت ضربات وارده از ناحیه گردن مجروح شده و مجبور شد کیف حاوی طلاها را به سارقان بدهد.

موتورسواران مسلح بلافاصله سوار موتورهای خود شده و منطقه را ترک کردند.

به دستور بازپرس پرونده قرار است پس از طراحی تصاویر چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان، عملیات پلیسی برای دستگیری آنان آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ما، این چهارمین حمله مسلحانه طی یک ماه گذشته در تهران است که در جریان آنها موتورسواران مسلح با گاز اشک‌آور و کارد طعمه‌های خود را مورد حمله قرار داده و پس از مجروح کردن آنها اموالشان را به سرقت می‌برند.

در سه مورد قبلی از حمله‌های مسلحانه موتورسواران، ۳ مرد جواهرفروش و یک زن فروشنده موبایل، هدف قرار گرفته و اموالشان به سرقت رفته بود.

در یکی از هجوم‌های مسلحانه مردان موتورسوار به جواهرفروشی که ۵۰ قطعه جواهر سفارشی را حمل می‌کرد حمله برده و پس از ضرب و جرح وی، کیف حاوی طلاها را به سرقت برده بودند.

حادثه دیگر مربوط به هجوم موتورسواران مسلح به ۲ جواهرفروش در حوالی پارکینگ بیهقی بود که در جریان آن ۸ کیلو طلای دو جواهرفروش به سرقت رفت.

در سومین حمله مسلحانه موتورسواران یک زن که فروشنده تلفن‌همراه بود را هدف قرار دادند و با ضرب و جرح وی کیف حاوی اموالش را دزدیدند.

براساس اطلاعات موجود پلیس با توجه به اطلاعاتی که از سوی مالباختگان ارائه شده اقدام به طراحی تصاویر رایانه‌ای از دزدان مسلح کرده است و قرار است با تطبیق اطلاعات چهار پرونده موجود، درباره سریالی بودن این سرقت‌ها اعلام نظر کند.در اغلب سرقت‌ها موتورسواران مسلح ساعت میانی شب را که هوا تاریک شده و امکان شناسایی سارقان کمتر بود، برای کمین طعمه‌های خود انتخاب می‌کردند.