مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران گفت: حدود ده میلیارد تومان برای شروع تولید گوشی تلفن همراه در داخل کشور نیاز است. محمدابراهیم مطلع در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به شرایط کنونی نمی‌توان به طور دقیق زمان تولید گوشی تلفن همراه را اعلام کرد اما تصمیم بر این است که در شش ماه دوم سال، تولید گوشی آغاز شود.

وی اظهار داشت سالانه تولید دو میلیون گوشی پیش‌بینی شده است اما طبیعی است که در ابتدا، تولید با تعداد کم آغاز شود که این تعداد بستگی به نتایج مذاکرات سه شرکت تولیدکننده داخلی با شرکای خارجی دارد.

از مواردی که می‌تواند به آغاز سریع تولید گوشی کمک کند، ثبات تعرفه‌های واردات گوشی، جلوگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه و ثبت شماره سریال (رجیستر کردن) گوشی‌ها است.

به گفته وی این موارد و روند مذاکرات با شرکای خارجی تاثیر بسیاری در تصمیم‌گیری شرکت‌های تولیدکننده گوشی دارد.

مدیرعامل کارخانجات مخابراتی گفت: مذاکرات با شرکای خارجی از سه ماه قبل آغاز شده و با برخی از سه شرکت تفاهمنامه به امضا رسیده اما در نهایت یکی از این شرکت‌ها انتخاب خواهد شد.

مطلع افزود: در آغاز کار دو تا سه مدل تولید خواهد شد اما برنامه این است که در هر سال ۵مدل تولید شود، در انتخاب مدل‌ها نیز بازار و تقاضای جامعه در نظر گرفته می‌شود.

وی در پایان گفت باید تا شهریور ماه مذاکرات با شرکای خارجی پایان می‌یافت اما به دلیل کندی پاسخگویی این شرکت‌ها در این مدت، برنامه شرکت های تولیدکننده داخلی نیز به تعویق افتاده است.