تا پایان سال دومیلیون سیم‌کارت ارائه می‌شود

سیم کارت‌‏های ۱۵۰هزار تومانی اپراتور دوم متعلق به نسل ۷۵/۲ تلفن‌همراه است، به این دلیل از سیم‌کارت‌‏های دولتی بسیار پیشرفته‌‏تر است. یک مقام مسوول در شرکت ایرانسل، در گفت‌وگو با «ایلنا»، با بیان این که واگذاری سیم کارت‌‏های اپراتور دوم ظرف یک ماه آینده قطعی است، اظهارداشت: واگذاری سیم‌کارت‌‏های ایرانسل ثبت‌نامی نبوده و در صورت آماده شدن پیش شماره‌‏ها به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی، با اشاره به شهرهایی که در اولویت اول واگذاری قرار دارند، گفت:‌‏ در فاز اول شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز مد نظر قرار گرفته است و در فازهای بعد واگذاری سیم‌کارت‌‏ها به کل کشور تعمیم داده می‌‏شود.

این مقام مسوول در شرکت ایرانسل، با تاکید بر این که قیمت سیم کارت‌‏های ایرانسل ۱۵۰هزار تومان است، یادآور شد: ۱۲۰هزارتومان قیمت اصلی سیم‌کارت است که متعلق به ایرانسل است و ۳۰هزار تومان مابقی به عنوان مالیات به دولت تعلق دارد.

وی، با بیان این که هزینه مکالمات ایرانسل متفاوت از سیم کارت‌‏های دولتی نخواهد بود، خاطرنشان کرد: تا پایان سال و در فاز صفر و یک، ۲میلیون سیم کارت ۱۵۰هزار تومانی در کشور ارائه خواهد شد.

این مقام مسوول در شرکت ایرانسل، گفت: ‌‏ظرف ۳سال آینده، ایرانسل ۱۰میلیون سیم‌کارت در کشور عرضه می‌‏شود، این در حالی است که طی ۱۵سال آینده باید میزان مشترکان خود را به ۱۶میلیون برساند.

این مقام مسوول در حالی از آغاز واگذاری سیم‌کارت‌های ۱۵۰هزار تومانی از یک ماه دیگر خبر می‌دهد که وفا غفاریان رییس هیات‌مدیره مخابرات حاضر به اعلام زمان دقیق واگذاری سیم‌کارت‌‌‌ها نیست. وی به ایسنا گفت: زمان دقیق واگذاری سیم‌کارت‌ها هنوز مشخص نشده که به رسانه‌ها اعلام شود.